Kraj

Przychody Mediacap minimalnie spadły, ale zyski wzrosły

Grupa reklamowo-badawcza kontrolowana przez Jacka Olechowskiego i Filipa Friedmanna negocjuje akwizycję z dwoma spółkami.

W II kwartale br. grupa Mediacap, do której należy 75 proc. akcji agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (pozostałe 25 proc. należy do międzynarodowego holdingu reklamowego WPP), 75,5 proc. akcji firmy interaktywnej The Digitals i 60 proc. spółki badawczej IQS, uzyskała 15,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 7 proc. (1,2 mln zł) mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W całej pierwszej połowie roku spółka uzyskała 29,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 794 tys. zł mniej niż w analogicznym okresie ub.r. EBITDA spółki wzrosła jednak aż o 51 proc. (z 1,9 do 2,88 mln zł). O 133 tys. zł wzrósł także półroczny zysk netto (z 1,76 do 1,89 mln zł).

W całym ub.r. spółka osiągnęła 67,6 mln zł przychodów, 5,5 mln zł EBITDA i 3,3 mln zł zysku netto.

Jacek Olechowski bezpośrednio i za pośrednictwem spółki Posell Limited kontroluje 39,9 proc. akcji Mediacap, Filip Friedmann bezpośrednio i za pośrednictwem spółki Frinanti Limited kontroluje 31,3 proc., należący do mBanku (d. BRE Banku) fundusz mWealth Management posiada zaś 5,05 proc. Pozostali akcjonariusze (poniżej 5 proc.) mają 23,75 proc. akcji spółki.

Mediacap informuje, że 21 maja br. podpisał z nieujawnioną z nazwy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, działającą w segmencie reklamy i badań, umowę w sprawie prowadzenia wyłącznych negocjacji zakupu 100 proc. udziałów. Ta spółka mialaby powiększyć roczną EBITDĘ Mediacapu o co najmniej 3 mln zł. Zarząd Mediacap ma nadzieję, że wiążącą umowę o akwizycji uda się podpisać do końca roku. Oprócz tego Mediacap prowadzi równolegle podobne negocjacje z jeszcze jednym podmiotem.