M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cyfrowemu Polsatowi rośnie liczba klientów telewizji i internetu, a spada telefonii komórkowej

Maciej Burlikowski | 27 sierpnia 2015, 06:00

Telewizja Polsat ponownie miała wzrost przychodów reklamowych powyżej rynku.

Spółka Cyfrowy Polsat, właściciel sieci komórkowej Plus (Polkomtel), operator największej na rynku platformy telewizji satelitarnej i właściciel Telewizji Polsat, w II kwartale br. uzyskała 2,469 mld zł przychodów ze sprzedaży, aż o 41 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. EBITDA spółki wyniosła w tym okresie 977 mln zł, o 45 proc. więcej niż rok temu, a zysk netto wyniósł 305 mln zł (wzrost aż o 130 proc.).

- To był bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych (…). Odzwierciedlają one naszą konsekwencję w realizacji przyjętej strategii rozwoju na rynku usług zintegrowanych oraz w kontroli kosztów. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka EBITDA i marża EBITDA. Silną pozycję wciąż stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam spokojnie prowadzić biznes, ale także realizować ponadplanowe spłaty naszego bieżącego zadłużenia - komentuje Tomasz Szeląg, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, na koniec czerwca br. obsługiwał 6,5 mln abonentów telefonicznych (postpaid). W ciągu roku ich liczba zmalała o 0,1 mln. Z ofert na kartę (prepaid) operatora korzystało na koniec czerwca br. 3,7 mln klientów, w ciągu roku ubyło ich 0,2 mln. Operatorowi z powodzeniem udaje się natomiast zwiększać liczbę użytkowników mobilnego internetu - w ciągu roku przybyło mu ich 0,4 mln. Na koniec czerwca z tej usługi korzystało 1,5 subskrybentów (postpaid; wzrost o 0,4 mln) i 0,2 mln użytkowników prepaid (bez zmian).

Z odbioru telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu na koniec czerwca br. korzystało 4,45 mln subskrybentów - w ciągu roku liczba abonentów wzrosła o 0,1 mln (operator nie liczy de facto użytkowników, ale liczbę ”pojedynczych” usług), a liczba odbiorców płacących w modelu prepaid spadła o połowę - do 0,05 mln.

Cyfrowy Polsat może się natomiast pochwalić sukcesem swojej oferty zintegrowanej w ramach programu smartDOM - na koniec czerwca br. korzystało z niej 791 tys. klientów (rok temu było ich 172 tys.).

- W drugim kwartale konsekwentnie kontynuowaliśmy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych, dzięki czemu nasz program łączenia usług smartDOM liczy już blisko 800 tys. użytkowników. Zgodnie z naszymi założeniami ma to bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług - podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, prezes Cyfrowego Polsatu i dyrektor generalny Polkomtela.

Wynikami sprzedażowymi może się także pochwalić wchodząca w skład grupy Telewizja Polsat. W drugim kwartale br. z reklam i sponsoringu zyskała ona 282 mln zł, o 5,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Jak szacuje dom mediowy Starlink rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w minionym kwartale wart był 1,110 mld zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w ciągu roku.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat, nie kryje zadowolenia: - Dzięki sukcesowi wiosennej ramówki oraz silnym stałym pozycjom w ofercie programowej, w drugim kwartale i całym pierwszym półroczu odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności - odpowiednio 24,7 proc. i 24,3 proc. - będąc liderem oglądalności w grupie komercyjnej we wszystkich segmentach - wśród kanałów głównych, w grupie kanałów tematycznych i jako cała Grupa Polsat. Tak dobre wyniki oglądalności przełożyły się na znacznie szybszy niż rynku reklamy TV i sponsoringu wzrost przychodów reklamowych - w tempie 5,5 proc. w II kwartale i 5,9 proc. w pierwszym półroczu.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,