M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

McDonald's daje kosza Burger Kingowi

( red. ) | 28 sierpnia 2015, 06:00

"Oświadczyny" marketera bezlitośnie odrzucone przez McDonald's.

W związku z obchodzonym 21 września międzynarodowym Dniem Pokoju sieć Burger King zaproponowała sieci McDonald's zakopanie toporu wojennego. Bezskutecznie.

Burger King zwrócił się do McDonald's z propozycją stworzenia wspólnej kanapki – McWhoopera, będącego kombinacją tego, co najpopularniejsze w kanapkach obu sieci.

Burger King zaproponował przystąpienie do wspólnych działań w restauracji sieci w Atlancie w stanie Georgia w Stanach, która znajduje się w połowie drogi pomiędzy centralami obu firm. Działanie miało być związane z akcją charytatywną, Burger King zapewniał o transparentności działań i chęci zorganizowania spektakularnej akcji, która pomoże nagłośnić obchody światowego dnia pokoju. Burger King stworzył cały branding, który obejmował nawet wygląd punktu sprzedażowego czy też ubrań obsługi.



Burger King przygotował specjalną pojednawczą stronę internetową, filmiki i tutoriale, zaplanował akcję tworzenia wspólnego burgera, ale spotkał się z odmową.
Mimo że akcja była obliczona na stworzenie wspólnej pojednawczej platformy, McDonald's podszedł do kwestii stricte biznesowo i zrezygnował z lekkiego komunikatu, podkreślając, że międzynarodowy Dzień Pokoju szczególnie w tym roku powinien być potraktowany poważnie ze względu na trwające na świecie konflikty zbrojne.

(Marketing Magazine)

Czytaj więcej na temat: ,