Kraj

K2 zwiększa przychody. Ale ma stratę netto

Spółka giełdowa opublikowała raport za I półrocze 2015 r.

Grupa K2 w półrocznym raporcie finansowym za br. zanotowała 39,8 mln zł przychodów ze sprzedaży usług, co oznacza wzrost o niemal 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka notuje stratę netto o wartości 718 tys. zł. Jak czytamy w komunikacie: “Pierwsze półrocze 2015 w Grupie K2 Internet zakończyło się zgodnie z założeniami biznesowymi. Analizując wyniki w ujęciu kwartalnym, II kwartał br. był lepszy od kwartału I, jak również od analogicznego okresu ubiegłego roku, w szczególności z uwagi na szybszy wzrost zyskowności działalności mediowej Grupy i usług przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej Oktawave. Wyniki I kwartału br. charakteryzowały się typowym dla tego okresu efektem sezonowości. Dodatkowy ujemny wpływ na nie miała utrata kluczowego klienta z branży finansowej przez Fabrity (segment e-marketing), związana z brakiem kontynuacji linii produktowej po stronie klienta oraz dalsze finansowanie inwestycji w markę S3 (segment mediowy)”.