Zagranica

PHD i MediaCom obroniły budżet GSK

GlaxoSmithKline rozstrzygnęło przetarg na globalne media. Budżet jest wart 1,1 mld funtów.

GlaxoSmithKline rozstrzygnął przetarg na globalne planowanie i zakup mediów. Budżet obroniły PHD i MediaCom. O kolejnych fazach przetargu informowaliśmy w poprzednich wydaniach MMP24 z 14 lipca 2015 r.
Budżet globalny obejmuje również zakup i planowanie mediów dla spółki Novartis, którą GlaxoSmithKline przejęło w marcu za 5,25 mld dolarów w gotówce.
Analitycy przewidują, że MediaCom nadal będzie głównie skupiony na zakupie mediów w obszarze europejskim, a PHD zajmie się planowaniem w mediach amerykańskich.
Według danych Nielsena z 2014 r. budżet jest szacowany na 1,1 mld funtów.
Analitycy przewidują, że budżet Novartisu nie obejmuje leków generycznych pod marką Sandoz,

(Campaign)