M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ruszyła kampania "Stop mowie nienawiści" [wideo]

Katarzyna Kacprzak | 17 września 2015, 06:00

Główny spot przygotowała agencja BBDO Warszawa. Za działania online odpowiada agencja K2.

Fundacja Batorego rozpoczęła kampanię „Stop Mowie Nienawiści”. Działania ruszyły już w internecie, a od 18 września także w kinach w całej Polsce.

Głównym elementem przygotowanej kampanii jest 30-sekundowy spot autorstwa agencji BBDO Warszawa. Z ekranu patrzy na widza młoda blondynka. Rozmawia z przyjaciółmi, śmieje się, wygłupia. Jednak kiedy zauważa dwóch młodych chłopaków zbliżających się w ich stronę, coś się w niej zmienia. – Patrzcie na nich, cioty czy co... – rzuca od niechcenia. Potem jest już tylko gorzej. Potok nienawistnych komentarzy wylewa się z jej coraz bardziej wykrzywionych ust. Po chwili nie ma już śladu po miłej, wesołej nastolatce, a znajomi pytają z niedowierzaniem: Serio, tak chcesz wyglądać? Celem kampanii #StopMowieNienawiści jest zwrócenie uwagi na problem mowy nienawiści w stosunku do wszelkich grup społecznych, których dotyka.

Kampania jest skierowana do młodych ludzi w wieku 15-18 lat. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Batorego wynika bowiem, że to właśnie młodzież, dużo częściej niż dorośli, styka się w swoim otoczeniu z mową nienawiści, co sprawia, że jest bardziej narażona na jej szkodliwy wpływ, a jednocześnie ma coraz większe przyzwolenie na jej stosowanie.

Główny spot kampanii przygotowała agencja BBDO Warszawa, wybrana w konkursie. Za działania online odpowiada agencja K2.