M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carat: w 2016 r. wydatki na reklamę wzrosną o 4,7 proc.

Piotr Machul | 22 września 2015, 06:00

Wydatki na reklamę w CEE wzrosną w przyszłym roku o 1,6 proc.

Najnowsze prognozy sieci domów mediowych Carat dotyczące globalnych wydatków na reklamę przewidują, że wydatki te wzrosną w 2015 r. o 4,0 proc., tj. do poziomu 529 mld dol., czyli nieco poniżej 4,6 proc. przewidywanych w marcu 2015 r. Natomiast w 2016 r. wydatki te mają wzrosnąć o 4,7 proc., co przełoży się na dodatkowe 25 mld dol.
Prognozy te oparte na danych otrzymanych z 59 rynków z regionów obu Ameryk, Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Najnowsze prognozy Carata uwzględniają tendencję do wzrostu wydatków na reklamę mobilną i filmy reklamowe online oraz potwierdzają dalszy stabilny rozwój segmentu mediów cyfrowych, co jasno wynika ze znacznego wzrostu przewidywanego udziału tego segmentu w całkowitych wydatkach na reklamę – z 24,3 proc. w 2015 r. do 26,5 proc. w 2016 r.
Przewiduje się, że wydatki na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej zmniejszą się w 2015 r. o 6,0 proc., czyli więcej niż przewidywano w marcu 2015 r. (-2,2 proc.). Zmiana prognoz jest spowodowana większymi niż oczekiwane spadkami na głównym rynku tego regionu, jakim jest Rosja. Oczekuje się jednak, że wydatki na reklamę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zaczną wzrastać w 2016 r. Ich wzrost ma wynieść wtedy 1,6 proc.

(Carat)

 

 

Czytaj więcej na temat: