M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Washington Post w całości w Facebooku

( red. ) | 24 września 2015, 06:00

The Washington Post zapowiedział publikowanie wszystkich swoich artykułów w Facebooku w sekcji Instant Articles. Zapowiedź wydawcy Freda Ryana oznacza, że czytelnicy dziennika uzyskają dostęp do około 1200 publikacji dziennie.

Facebook uruchomił program Instant Articles w maju br. Pozwala on wydawcom na bezpośrednie zamieszczanie artykułów w FB, bez umieszczania odsyłających linków co – według przedstawicieli FB – znacznie przyspiesza proces czytania. Z programu korzystają już takie tytuły, jak: New York Times, Atlantic, BuzzFeed, Huffington Post czy Daily Mail.

Analogiczny program wprowadził też Apple Inc.’s News – jego premiera miała miejsce w ubiegłym tygodniu.

Program o podobnej funkcjonalności wprowadził również Snapchat (program o nazwie Discover), z którego korzysta m.in. Daily Mail i National Geographic.

Negocjacje w sprawie użytkowania Instant Articles w Facebooku prowadzi też The Wall Street Journal, który jednak nie godzi się na tę chwilę z wymaganiem FB dotyczącym udostępnienia bazy subskrybentów. 

Serwisy typu Instant Articles wzbudzają duże kontrowersje u innych wydawców obawiających się o spadek przychodów pochodzących z linków odsyłających do ich macierzystych stron.

(WSJ)

 

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,