Kraj

Nowe O2: portal jak aplikacja

Grupa WP uruchamia nową wersję portalu O2 skierowaną do millenialsów. Ma to być też "poligon doświadczalny" dla nowych, mniej inwazyjnych form reklamowych.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FjbiOgiNimEk%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Grupa Wirtualna Polska (GWP) uruchamia nową wersją portalu internetowego O2.pl. W założeniach ma to być portal, który ma wyglądać i działać bardziej jak aplikacja (webowa i mobilna) niż jak tradycyjny ”statyczny” portal, z większą liczbą funkcjonalności znanych z serwisów społecznościowych, raczej krótkimi formami redakcyjnymi, kontentem rozrywkowym itp. Wszystko po to, by jak opisują przedstawiciele spółki, zainteresować młodsze pokolenie internautów z tzw. pokolenia millenialsów (obecnych 20-, 30-latków).

– Nowe O2 to tzw. single-page-app; nie portal, nie serwis internetowy, ale pełnoprawna aplikacja. To nowatorskie podejście w polskich mediach online do prezentacji treści, zarówno jeśli chodzi o technologię, jak i user experience. Gwarantuje ono szybkość działania i spójność doświadczenia użytkownika. Materiały nie otwierają się na osobnych, długo ładujących się stronach, ale szybkich i prostych warstwach – wyjaśnia Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu Grupy WP. – Konstrukcja single-page-app pozwala na jednoczesną konsumpcję wielu różnych typów kontentu; np. streamu telewizyjnego i zdjęć. Dzięki użyciu tej technologii jesteśmy w stanie zapewnić czytelnikom nieustannie nowe, spersonalizowane treści, bez konieczności odświeżania O2 – przekonuje Plona.
Wszystkie elementy w serwisie są personalizowane. Użytkownik już przy pierwszym kontakcie z O2 może zdefiniować interesujące go obszary tematyczne. Następnie specjalne mechanizmy serwują mu właściwe, interesujące go treści w odpowiednim miejscu i czasie.

Nowością w dziedzinie nawigacji wśród rodzimych portali internetowych jest funkcjonalne wykorzystanie trzech tzw. interaktywnych rogów witryny umożliwiających szybki dostęp do treści rozrywkowych: TV online (40 kanałów telewizyjnych w streamingu online dzięki współpracy z Videostar/Netwizor sp. z o.o.), radia Open FM (kupionego niedawno przez Grupę WP) oraz quizów. Czwarty z rogów służy do obsługi poczty elektronicznej. O2 podzielono na dwie kolumny. Pierwsza to zasilany w dużej mierze treściami z social mediów feed. Druga przeznaczona jest na materiały redakcyjne. By ułatwić czytelnikom bycie na bieżąco z najświeższymi wydarzeniami z sieci, wprowadzono m.in. sekcje prezentujące najciekawsze materiały z danej kategorii.

Nowe O2: portal jak aplikacja
Przedstawiciele GWP przekonują, że nowe O2 to też jedno z pierwszych tak dużych wdrożeń mechanizmów Big Data w polskich mediach online (mechanizmy dostosowujące wygląd serwisu do preferencji i faktycznych zachowań internauty w sieci, dobór wyświetlanych materiałów bazujący na preferencjach i odwiedzanych wcześniej stronach nie tylko z grupy WP, ale także innych).

Wprowadzeniu nowego O2 towarzyszą rebranding marki i kampania wizerunkowa pod hasłem “O2. Serce internetu”. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 15-34 lata, objęły prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor. Kampania potrwa do połowy listopada. Nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej opracowała agencja BNA. Autorem kreacji i koncepcji kreatywnej kampanii jest Grandes Kochonos. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy ZOG.

Nowe O2 oferuje nowe możliwości reklamowe, w tym wiele rozwiązań niestandardowych, m.in. sponsoring newsów, quizu, cytatu. Jak mówi Michał Brański, wiceprezes GWP odpowiedzialny za strategię produktu, ma to być swoisty ”poligon doświadczalny” Grupy WP w dziedzinie nowych, mniej inwazyjnych form reklamowych. Ofertę strony głównej serwisu wzbogacono o opcję reklamy audio-wideo w Radiu OpenFM i playerze telewizyjnym (interaktywne rogi O2). Możliwość wielokanałowego dotarcia do użytkowników na jednym ekranie (reklama audio w OpenFM, video in-stream w playerze wideo, display w części redakcyjnej stanowi novum na rynku reklamowym). Według Brańskiego podczas prezentacji oferty reklamowej nowego O2 w domach mediowych natywne, nieinwazyjne formaty reklam były wręcz oczekiwane i dobrze przyjmowane przez media plannerów.

Według przedstawicieli GWP O2 odwiedza obecnie codziennie ok. 700 tys. internautów. Mają oni nadzieję, że relaunch portalu pozwoli w stosunkowo krótkim czasie (poniżej roku) zwiększyć jego zasięg do minimum 1 mln odsłon dziennie.