Zagranica

Microsoft po raz kolejny stara się wejść na rynek telewizyjny

Po kilku nieudanych próbach Microsoft po raz kolejny stara się wejść na rynek telewizyjny i spowodować, by komputer osobisty znalazł...

Po kilku nieudanych próbach Microsoft po raz kolejny stara się wejść na rynek telewizyjny i spowodować, by komputer osobisty znalazł się w centralnym miejscu domu obok takich urządzeń jak TiVo czy odbiornik DVD. Bill Gates, prezes Microsoftu, przedstawił w Media Center w Hollywood nową wersję oprogramowania Windows XP z szerokim pakietem usług telewizyjnych. Gates w ciągu najbliższych 6 lat chce przeznaczyć 20 mld dol. na rozwijanie i wdrażanie projektów związanych z telewizją. Microsoft ma jak dotąd 300 patentów na rozwiązania telewizyjne. Wśród nich są takie projekty jak wbudowany odtwarzacz DVD czy cyfrowy album plików zdjęciowych. Firma pracuje m.in. nad udoskonalaniem takich projektów jak personal video recorder, który umożliwia późniejsze oglądanie nagranych programów. (“BrandRepublic”)