M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Disneyland ma być elastyczny cenowo

( red. ) | 6 października 2015, 06:00

Po raz pierwszy od otwarcia 60 lat temu pierwszego parku zabaw Walt Disney Co. zamierza wprowadzić elastyczne ceny w swoich Disneylandach. Ceny biletów mają być kształtowane wg sezonowego popytu, ma też pojawić się więcej atrakcji wliczonych w ich cenę.

Prezes Walt Disney Parks and Resorts Bob Chapek stwierdził, że tylko w ten sposób Disneyland może nadążyć za zmieniającymi się trendami i gustami swoich klientów. Przez ostatnie trzy lata fiskalne operator Disneylandu notuje co prawda rosnące zyski (w pierwszych dziewięciu miesiącach obecnego roku fiskalnego przychody Disneylandów wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 6 proc. do pułapu 11,8 mld dol.), ale coraz częściej z powodu sezonowej nadpodaży klienci nie są w stanie nabyć biletów. Zmiany cen - czy też ich uelastycznienie - mają dotyczyć przede wszystkim jedno- i wielodniowych biletów wstępu. Chapek zapowiedział, że w tym tygodniu wśród klientów Disneylandów zostaną przeprowadzone testy i ankiety, które mają pomóc zarządowi w modyfikacjach polityki cenowej. W obecnej chwili jednodniowy, najdroższy bilet wstępu do Disneylandu w Orlando kosztuje 105 dol. niezależnie od pory roku. Właśnie ceny tego typu biletów mają podlegać najszerszym zmianom.

(WSJ)

 

Czytaj więcej na temat: ,