M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Virgin Mobile chce przyspieszyć

Maciej Burlikowski | 15 października 2015, 06:00

Pomóc ma w tym nowa, zupełnie darmowa oferta, pierwsza taka na rynku, więcej reklam i komunikacja "z pazurem".

Wirtualny operator komórkowy Virgin Mobile Polska chce przyspieszyć tempo wzrostu. Wprowadza pierwszą na rynku bezpłatną ofertę #Freemium: każdy użytkownik, który kupi starter operatora (za 5 zł), będzie mógł co miesiąc korzystać z 30 minut rozmów (do wszystkich sieci), 30 SMS-ów i 300 MB transferu danych. Pakiety automatycznie odnawiają się co miesiąc i nie wymagają żadnego doładowania.

- To pierwsza tego typu oferta na rynku - mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile Polska. - Od początku czerwca br. przybyło nam ok. 70 tys. nowych użytkowników, liczymy, że dzięki tej ofercie jeszcze przyspieszymy tempo wzrostu, a także zwiększymy rozpoznawalność naszej marki, która do tej pory była na relatywnie niskim poziomie.

Obecnie operator obsługuje 260 tys. klientów. Liczy tylko tych, którzy byli aktywni w ciągu minionych 90 dni. Taką samą metodologię stosuje jeszcze Polkomtel (Cyfrowy Polsat). Pozostali z dużych operatorów (Orange, T-Mobile, Play) liczą wszystkich swoich użytkowników (chodzi o prepaid), którzy byli aktywni w ciągu 12 miesięcy.

- Podtrzymujemy plany pozyskania do czerwca 2018 r. miliona klientów, a osiągnięcie break even [próg rentowności przynajmniej na poziomie operacyjnym - dop. red.] do połowy 2017 r. - deklaruje prezes Virgin Mobile Polska.

Według Piotra Suchodolskiego, dyrektora marketingu Virgin Mobile Polska, oferta #Freemium została tak skonstruowana i jest skierowana do innej, mniej zamożnej, ale bardziej świadomej grupy konsumentów, dlatego, jak twierdzi operator, nie obawia się on specjalnie wysokiej ”kanibalizacji” swojej dotychczasowej bazy.

Do tej pory flagowym produktem operatora była oferta #Bezlimitu, czyli nielimitowane połączenia i SMS-y oraz 5 GB transferu danych za 29 zł na 30 dni.

Virgin Mobile Polska liczy, że na #Freemium będzie zarabiać dzięki dodatkowym, już płatnym, pakietom. Użytkownik sam decyduje, z jakiego rodzaju usług (rozmowy, SMS-y czy mobilny internet) chce skorzystać i ile jest gotów zapłacić (ceny: od 3 zł).

Upowszechnieniu oferty i wzrostowi znajomości marki mają pomóc działania reklamowe - wprowadzenie oferty #Freemium będzie wspierała kampania w telewizji (teaserowe 10-sekundowe spoty i regularne 30-sekundowe), w internecie (portale ogólnotematyczne i lifestyle'owe) oraz na outdoorze (największe miasta i ich okolice). Operator postawił na lekko absurdalną konwencję komunikacji - jego dotychczasowy brand hero, czyli GIGAbabcia, wystąpi w bardziej niż dotychczas ”zwariowanych” rolach. Koncepcję kreatywną opracowała agencja Lubię To. Produkcja zajęło się Film Fiction, a spoty wyreżyserował Filip Syczyński. Zakupem telewizji na potrzeby kampanii zajął się dom mediowy Mindshare, zakupem internetu - agencje Marketing Wizzards oraz Lubię To, zakup outdoooru operator zrealizował zaś samodzielnie (w firmie zajmują się tym Monika Mierzejewska i Agnieszka Flis).

- To, że jesteśmy bardziej widoczni w mediach, nie pociąga za sobą wcale tak dużego wzrostu nakładów reklamowych - przekonuje Piotrowska-Oliwa. - Nie chcę krytykować poprzedników, ale mam przekonanie, że media kupujemy obecnie efektywniej.

Virgin Mobile Polska działa od 2012 r., operując na sieci P4/Play. Grażyna Piotrowska-Oliwa, była prezes PTK Centertel, czyli komórkowego Orange, jest prezes Virgin Mobile Polska od połowy tego roku. W firmie wymieniła zespół (m.in. szef marketingu i szef IT - obaj z Orange). Spółka zainwestowała też w nowy system IT i od połowy przyszłego roku chce już działać w modelu tzw. pełnego MVNO, czyli samodzielnie będzie odpowiadała za obsługę klientów, CRM, billingi, wprowadzanie nowych ofert etc.