M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AdEx: reklama online w Polsce urosła w pierwszym półroczu o ponad 15 proc.

Maciej Florek | 20 października 2015, 06:00

Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł.

Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – po pierwszym półroczu 2015 r. wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. Wartość komunikacji cyfrowej wyniosła tym samym do 1,45 mld zł, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem w roku wcześniejszym. Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł.

Ranking poszczególnych formatów w torcie reklamowym online wciąż pozostaje bez zmian, jednak należy podkreślić dalszy wzrost znaczenia reklamy graficznej, która wzrosła o 26 proc. i zwiększyła swój udział o prawie 4 punkty procentowe. W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo online z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w social mediach, której wartość wzrosła o 104 proc. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował, zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+11 proc.), ogłoszenia zanotowały zaś indeks na poziomie 8 proc. Utrzymuje się wysoka trzycyfrowa dynamika wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i pozyskuje już ponad 14 proc. tortu reklamowego online.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, nie uległa ona znacznej zmianie. Najwięcej wydały: motoryzacja (19 proc. udziału), finanse (11 proc.) i ex aequo nieruchomości oraz handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały napoje i alkohole oraz media, książki, CD i DVD.

 

Czytaj więcej na temat: ,