ESPN zapowiedział, że zwolni blisko 300 pracowników, czyli prawie 4 proc. załogi. Posunięcie spowodowane jest koniecznością cięcia kosztów i przebudowy strategii digital. W specjalnym liście do pracowników John Skipper, prezes ESPN, zapowiedział, że firma będzie w tym trudnym okresie przejściowym wspierać zwalnianych pracowników.
Firma ma zapewnić zwalnianym pracownikom 60-dniową ochronę, odprawy adekwatne do stażu pracy i pomoc w znalezieniu nowej pracy.
Zwolnienia obejmą m.in. działy: dystrybucji, reklamy, technologii, administracji i przygotowywania kontentu. Zmiany powiązane będą z reorganizacją zespołu dystrybucji.
ESPN chce też usprawnić zespoły sprzedaży reklam. Teraz mają się one wyraźniej skupić na “personalizacji i dostosowaniu się do oczekiwań reklamodawców”.
Zespół ESPN liczy blisko 8 tysięcy pracowników. Większościowym udziałowcem ESPN jest Walt Disney Co.
(WSJ)