Kraj

MEC Forum: czas na “Advertising On Demand"

Innowacyjne podejście do reklamy coraz częściej będzie wypierać tradycyjny schemat inwestycji.

Nowe podejście do reklamy, oparte na docieraniu z odpowiednim komunikatem do konsumentów aktywnie zainteresowanych zakupem, będzie wypierać tradycyjny schemat inwestycji oparty na maksymalizacji share of voice w szerokich grupach celowych – twierdzili fachowcy z MEC na VIII Forum MEC, dorocznej konferencji poświęconej nowym trendom w komunikacji.

– Hasło “Advertising on demand” to nie kolejny buzzword, ale ilustracja nowego sposobu myślenia o komunikacji – mówił na Forum Tomasz Fochtman z zarządu MEC – Opierając się na ogromnej ilości danych możemy docierać do właściwych konsumentów z kreacją dopasowaną do ich zainteresowań i w czasie, gdy aktywnie zainteresowani są zakupem. Ten nowy model będzie wypierał podejście oparte na maksymalizacji share of voice w masowych grupach celowych – stwierdził.
Jego zdaniem “wojna” modeli ma charakter ewolucyjny. Przed wdrożeniem nowego podejścia wielu marketerów wstrzymują typowe bariery – planowanie oparte na celach finansowych w krótkim okresie, które nie sprzyja wprowadzaniu innowacji, ciągle relatywnie duża skuteczność podejścia “maksymalizowania SOV” w organicznie rosnących kategoriach i bariera mentalna.

Stratedzy MEC zaprezentowali na konferencji przykłady kampanii wykorzystujących rożne źródła danych o konsumentach, z zastosowaniem m.in. dynamicznej kreacji, czy reklamy natywnej, które ich zdaniem wpisują się w model “Advertising On Demand” i przynoszą lepsze rezultaty niż proste targetowanie demograficzne i maksymalizowanie dotarcia do szerokich grup.
Forum MEC to doroczna konferencja poświęcona nowym trendom w komunikacji. Tegoroczne, ósme spotkanie, zorganizowano pod hasłem “Do not disturb! Advertising On Demand”.
Wśród zaproszonych prelegentów w tym roku byli m.in.: David Roberts, ekspert NASA, vice president Singularity University, Carl Fremont, global chief digital officer w MEC, czy Caspar Schlickum, CEO Xaxis EMEA.

Magazyn “Media & Marketing Polska” był patronem medialnym konferencji.