Kraj

Grupie Żywiec wreszcie rosną i przychody, i zyski

W III kwartale br. producent piwa osiągnął przychody o 6,2 proc. wyższe niż rok temu, a zysk wzrósł aż o ponad połowę.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod markami Żywiec, Warka, Heineken i Tatra, może być zadowolona z wyników minionego kwartału, kluczowego w przemyśle piwowarskim, obejmującym bowiem miesiące letnie.

Od lipca do września br. udało się jej uzyskać 949,9 mln zł przychodów, o 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (894 mln zł). Zysk z działalności operacyjnej w minionym kwartale wyniósł 181,3 mln zł. W rezultacie spółka zanotowała blisko 136 mln zł zysku netto, o prawie 53 proc. więcej niż rok temu (88,9 mln zł w III kw. 2014 r.).

– W III kwartale Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. To wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych – sprzyjająca pogoda w sezonie i powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych – oraz wdrażanej strategii. Mimo że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej – wskazuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. Jednocześnie jednak ostrzega, że rynek pozostaje pod wpływem presji promocyjnej, czego rezultatem jest dalszy spadek średniej ceny piwa.

W trakcie dziewięciu miesięcy br. Grupa Żywiec uzyskała blisko 2,44 mld zł przychodów ze sprzedaży, co w porównaniu z wynikami po takim samym okresie zeszłego roku daje nieznaczny wzrost o 0,06 proc., natomiast zysk netto po trzech kwartałach br. (narastająco) wynosi 223,5 mln zł, co daje wzrost o 91,6 proc. w stosunku do takiego samego okresu ub.r.

Grupa Żywiec szacuje, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1 proc.