Globalna sprzedaż Starbucksa wzrosła o 8 proc. W Chinach i w rejonie Azja/Pacyfik sprzedaż firmy wzrosła o 6 proc. – sporo mniej, niż oczekiwano, czyli 9,6 proc. Globalny przychód w III kwartale br. wyniósł 4,91 mld dolarów.
Niezły wynik globalny Starbucks zawdzięcza w dużej mierze systematycznej digitalizacji swojej oferty. Chodzi tu głównie o wprowadzone miesiąc temu mobilne aplikacje pozwalające klientom na zamówienie i opłacenie posiłków jeszcze przed wejściem do danej placówki.
Szefowie Starbucksa podtrzymują także plany dotyczące dalszej modyfikacji menu – deklarują, że w następnych pięciu latach zamierzają podwoić dochody ze sprzedaży produktów poza kategorią napojów bezalkoholowych. Do 2019 r. ok. 25 proc. lokali Starbucksa w St. Zjednoczonych będzie wieczorem oferować alkohole.
(WSJ)