Kraj

Rosną wydatki reklamowe w programach live

Budżety reklamowe inwestowane w programy na żywo wzrosły na przestrzeni ostatnich pięciu lat o niemal 100 proc. - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Lowe Media.

Według najnowszego raportu domu mediowego Lowe Media w 2011 r. przychody z programów typu “live” stanowiły 7 proc. wpływów reklamowych stacji telewizyjnych, cztery lata później było to już 13 proc.

– W dobie zmieniającego się rynku mediów, a w szczególności szerokiego dostępu do kontentu telewizyjnego w internecie, na znaczeniu zyskują formaty live. Dla pewnych grup docelowych telewizja na żywo jest jedynym magnesem, który przyciąga ich do telewizorów. Są to najczęściej osoby bardzo aktywne, które są szczególnie ważne z punktu widzenia wielu marketerów – wyjaśnia Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca Lowe Media.

Raport odpowiada też na pytanie które z “żywych” formatów w największym stopniu przyczyniły się do tego trendu. Okazuje się, iż niezmiennie od wielu lat królują programy śniadaniowe (“Dzień dobry TVN”, “Pytanie na śniadanie”), programy informacyjne (“Dzień na żywo”, “Poranek w TVN24”, “Nowy dzień”) oraz transmisje sportowe (skoki narciarskie, Liga Mistrzów, mistrzostwa świata/Europy w piłce nożnej).

Program “Dzień dobry TVN” utrzymuje się w rankingu top 5 najbardziej dochodowych formatów live od 2011 r. Jest on liderem rankingu obejmującego pierwsze półrocze 2015 r. W tym czasie zarobił prawie 36 mln zł. Na drugim miejscu uplasował się polsatowski “Nowy dzień” z przychodami na poziomie 7,3 mln zł, tuż za nim zaś emitowany w tej samej stacji show “Taniec z gwiazdami” (7,1 mln zł).