M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Jutrzenka kupuje markę Goplana od koncernu Nestlé

Serwis Dzienny | 15 października 2004, 00:00

Koncern Nestlé sprzedaje markę Goplana bydgoskiej firmie Jutrzenka. Nestlé Polska SA i Société des Produits Nestlé SA podpisały z PC...

Koncern Nestlé sprzedaje markę Goplana bydgoskiej firmie Jutrzenka. Nestlé Polska SA i Société des Produits Nestlé SA podpisały z PC Jutrzenka SA umowę o sprzedaży marki Goplana oraz zakładu produkcyjnego w Poznaniu. Wartość transakcji nie została upubliczniona, a strony zakładają, że umowa zostanie sfinalizowana do końca tego roku. Pod marką Goplana produkowane są obecnie czekolady, bomboniery i cukierki. W lipcu br. Nestlé zdecydowało, że jeden ze sztandarowych produktów Goplany wafle Princessa będą sprzedawane pod marką Nestlé. Szwajcarski koncern decyzję o sprzedaży Goplany tłumaczy planami skupienia się na markach międzynarodowych słodyczy, m.in. batonów Kit-Kat czy Lion. Jan Kolański, prezes zarządu Jutrzenki, wyjaśnia, że rozwój firmy poprzez akwizycję zakłada przyjęta strategia firmy: - Z tą transakcją wiążemy duże nadzieje - mówi Kolański - posiadanie w swoim portfolio marki Goplana pozwoli nam rozpocząć działalność w segmentach, w których do tej pory Jutrzenka nie inwestowała, tj. tabliczek czekoladowych, bombonier oraz cukierków twardych. Zbudowanie drogą rozwoju organicznego tak silnej pozycji na wspomnianych rynkach, jaką gwarantuje marka Goplana, zajęłoby nam dużo czasu i wiązałoby się ze znaczącymi kosztami - dodaje Kolański. Nestlé kupiło poznańskie ZPC Goplana w 1994 r. Jutrzenka jest jednym z największych producentów branży cukierniczej w Polsce. Siedziba spółki i cztery zakłady produkcyjne mieszczą się na terenie Bydgoszczy. Firma zatrudnia blisko 800 pracowników. Jutrzenka kontroluje ok. 5 proc. rynku słodyczy w Polsce, zajmując szczególnie silną pozycję w segmentach wafli, ciastek w czekoladzie oraz bakalii i galaretek w czekoladzie. Czołowe marki Jutrzenki to Jeżyki oraz Wafle Familijne. Nestlé Polska wydała w ub.r. na markę Goplana (nie licząc Princessy) 19 mln zł, z czego 12 mln zł na reklamę cukierków Brando, 4 mln zł na czekolady, a 3,5 mln zł na bomboniery Emocje. Na reklamę Princessy wydano kwotę 11 mln zł (dane: Expert Monitor). W tym roku Nestlé Polska nie wspierało brandu Goplana. Ostatnio obsługą budżetu Goplany zajmowała się agencja J. Walter Thompson/Parintex, natomiast markę Jutrzenka obsługuje głównie agencja GPD. (TW, MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,