Kraj

Stroer chce zwiększyć inwestycje w segmencie premium

Firma reklamy zewnętrznej Stroer przedstawiła swoją ofertę na 2005 r. - Zamierzamy intensywnie rozwijać segment naszych nośników premium (Super 18...

Firma reklamy zewnętrznej Stroer przedstawiła swoją ofertę na 2005 r. – Zamierzamy intensywnie rozwijać segment naszych nośników premium (Super 18 i Super 12). Obserwując tendencje, postanowiliśmy, że będziemy inwestować głównie w ten segment – powiedział Adam Tkaczyk, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Stroer. Spółka chce w przyszłym roku zastosować nową formułę sprzedaży nośników klasy premium. Przede wszystkim będą one dostępne już w dwutygodniowym standardzie kampanii – dotychczas taki standard dotyczył jedynie billboardów. Nośniki premium będą dostępne zarówno w standardzie dwytygodniowym, jak i miesięcznym. Dodatkowo pakiety tablic Super 12 i Super 18 będą zróżnicowane cenowo pod względem miejsca – inna będzie cena tych nośników w Warszawie, inna w pozostałych miastach. Przykładowo cena wynajęcia na 2 tygodnie tablicy Super 18 w Warszawie wyniesie 2 tys. zł, a w pozostałych miastach 1,5 tys. zł. Miesięczna ekspozycja takiego nośnika w stolicy to koszt 2,9 tys. zł, a w pozostałej części kraju 2,2 tys. zł. Jak zaznacza Adam Tkaczyk, są to ceny katalogowe, od których klienci otrzymają upusty. Jeżeli chodzi o billboardy, to w nowej ofercie ceny tych tablic w niektórych pakietach wzrosną najwyżej o kilka procent. Tablica w pakiecie Standard Plus będzie kosztować w Warszawie 496 zł, w jednym z 9 największych miast 460 zł, a w pozostałych miastach 390 zł. Billboard w pakiecie Premium będzie kosztował odpowiednio: 564 zł, 505 zł i 448 zł. W przyszłym roku liczba billboardów w portfolio Stroera ma zbliżyć się do granicy 15 tys. sztuk – na koniec roku bieżącego będzie ich 15,5 tys. Do 2006 r. liczba tych tablic ma osiągnąć poziom 14,5 tys. sztuk, co, jak mówi Adam Tkaczyk, będzie liczbą docelową. Tajemnicą jak na razie jest objęty nowy pomysł Stroera – Program Usług Dodatkowych. Jest to inicjatywa skierowana do najbardziej lojalnych i największych klientów tej firmy reklamy zewnętrznej. Na obecnym etapie Stroer informuje jedynie enigmatycznie, że niektórym klientom zaoferuje specjalny moduł informacyjny oraz udział w projektach badawczych. Spółka stworzyła nowy dział mający się zająć planowaniem strategicznym. Jego szefem został Jerzy Zawilski, który we wrześniu br. objął stanowisko new business strategic managera, przychodząc do Stroera z domu mediowego Zenith Media, gdzie przez ostatnie półtora roku był dyrektorem strategicznym (pisaliśmy o tym w DS “MMP” z 17 września br.). Celem nowo utworzonego działu ma być “pełniejsza realizacja oczekiwań klientów w sferze planowania strategicznego”. Zawilski mówi, że pracuje obecnie nad pozyskaniem specjalistów do swojego działu, w którym mają być zatrudnione nie więcej niż trzy osoby. Stroer wprowadza także program OKO, czyli Optymalizator Kampanii Outdoorowych. Ma być to narzędzie umożliwiające szybkie wyliczenie liczby tablic niezbędnej do przeprowadzenia kampanii i osiągnięcia założonych celów (m.in. SOV czy CVI, czyli średniej świadomości wspomaganej). Dzięki temu systemowi klient może sprawdzić, jaką kampanię przy założonym budżecie jest w stanie zamówić w wybranym mieście. OKO powstało w wyniku badań i analiz statystycznych ponad 30 kampanii i 15 tys. wywiadów ankieterskich. (PU)