Startuje kolejna odsłona kampanii IKEA “Pluszaki dla edukacji”, która sieć organizuje od ponad 13 lat. Działania mają za zadanie zwiększenie dostępu do edukacji wśród najmłodszych w najbiedniejszych regionach świata. To, w jaki sposób realizowana jest pomoc, zobaczyli na własne oczy polscy pracownicy IKEA, którzy odwiedzili w tym roku Kambodżę – jeden z 46 najbardziej potrzebujących krajów.
To już kolejna odsłona akcji “Pluszaki dla edukacji”, którą IKEA rokrocznie realizuje w swoich sklepach na całym świecie. Jak zapewnia marketer, w ubiegłym roku dzięki niej udało się zebrać globalnie ponad 10 mln euro, a od początku trwania projektu już przeszło 77 mln euro. Dzięki temu wsparcie otrzymało ponad 11 milionów dzieci z najbiedniejszych regionów świata.
IKEA zapewnia, że tegoroczna edycja jest wyjątkowa, bo po raz pierwszy pracownicy IKEA mieli możliwość zobaczenia, w jaki sposób środki finansowe pozyskiwane podczas kampanii wykorzystywane są w ramach projektów edukacyjnych w krajach najbardziej potrzebujących. Pięciu pracowników odwiedziło w maju Kambodżę, gdzie wizytowali szkoły, które są beneficjentami tej pomocy, oraz mieli okazję porozmawiać z ich uczniami i nauczycielami.
Środki finansowe zebrane w sklepach IKEA w ramach kampanii mają trafiać do IKEA Foundation – globalnej organizacji charytatywnej, której celem jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom z najbiedniejszych regionów świata. Fundacja nie działa jednak sama. Partnerują jej m.in. dwie światowe organizacje – UNICEF i Save the Children. To one decydują, gdzie przekazane zostaną środki finansowe pozyskane w ramach kampanii.
IKEA przez najbliższe dwa miesiące zachęcać będzie swoich klientów do włączenia się w akcję. Wystarczy w okresie 8 listopada 2015 – 2 stycznia 2016 r. nabyć dowolnego pluszaka, książeczkę lub grę dla dzieci. 1 euro z każdej zakupionej tego typu zabawki przeznaczone zostanie na cele IKEA Foundation.