Kraj

IKEA rusza ze wsparciem edukacji potrzebujących dzieci

Startuje 13. edycja kampanii "Pluszaki dla edukacji".

IKEA rusza ze wsparciem edukacji potrzebujących dzieci
Startuje kolejna odsłona kampanii IKEA “Pluszaki dla edukacji”, która sieć organizuje od ponad 13 lat. Działania mają za zadanie zwiększenie dostępu do edukacji wśród najmłodszych w najbiedniejszych regionach świata. To, w jaki sposób realizowana jest pomoc, zobaczyli na własne oczy polscy pracownicy IKEA, którzy odwiedzili w tym roku Kambodżę – jeden z 46 najbardziej potrzebujących krajów.
To już kolejna odsłona akcji “Pluszaki dla edukacji”, którą IKEA rokrocznie realizuje w swoich sklepach na całym świecie. Jak zapewnia marketer, w ubiegłym roku dzięki niej udało się zebrać globalnie ponad 10 mln euro, a od początku trwania projektu już przeszło 77 mln euro. Dzięki temu wsparcie otrzymało ponad 11 milionów dzieci z najbiedniejszych regionów świata.
IKEA zapewnia, że tegoroczna edycja jest wyjątkowa, bo po raz pierwszy pracownicy IKEA mieli możliwość zobaczenia, w jaki sposób środki finansowe pozyskiwane podczas kampanii wykorzystywane są w ramach projektów edukacyjnych w krajach najbardziej potrzebujących. Pięciu pracowników odwiedziło w maju Kambodżę, gdzie wizytowali szkoły, które są beneficjentami tej pomocy, oraz mieli okazję porozmawiać z ich uczniami i nauczycielami.
Środki finansowe zebrane w sklepach IKEA w ramach kampanii mają trafiać do IKEA Foundation – globalnej organizacji charytatywnej, której celem jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom z najbiedniejszych regionów świata. Fundacja nie działa jednak sama. Partnerują jej m.in. dwie światowe organizacje –  UNICEF i Save the Children. To one decydują, gdzie przekazane zostaną środki finansowe pozyskane w ramach kampanii.
IKEA przez najbliższe dwa miesiące zachęcać będzie swoich klientów do włączenia się w akcję. Wystarczy w okresie 8 listopada 2015 – 2 stycznia 2016 r. nabyć dowolnego pluszaka, książeczkę lub grę dla dzieci. 1 euro z każdej zakupionej tego typu zabawki przeznaczone zostanie na cele IKEA Foundation.