M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

6,5-proc. wzrost wielkości sprzedaży OOH w III kwartale

Katarzyna Kacprzak | 10 listopada 2015, 06:00

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) publikuje wyniki finansowe.

Estymowana wielkość sprzedaży OOH w III kwartale 2015 r. wyniosła 110 mln zł i była wyższa o blisko 6,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Po trzech kwartałach 2015 r. branża OOH odnotowała wzrost na poziomie blisko 2 proc., w porównaniu z trzema kwartałami roku ubiegłego, osiągając sprzedaż w wysokości ponad 330 mln zł.

Branże handel i telekomunikacja inwestują razem ponad jedną trzecią w wydatki reklamowe z użyciem OOH i pozostają jej największymi klientami. Pierwszą piątkę uzupełniają: media, napoje i alkohole oraz żywność.

Ponad 80 proc. udziału w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce mają cztery
największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, przy czym udział AMS-u i Ströera wynosi ok. 60 proc.

Raport powstał we współpracy IGRZ i domu mediowego Starlink (Starcom MediaVest Group).

(IGRZ/Raport OOH Q3 2015/listopad 2015)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,