M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pepsi przenosi lokowanie produktu na "wyższy poziom"

( red. ) | 20 listopada 2015, 06:00

Co najmniej trzy odcinki serialu "Empire" produkowanego przez telewizję Fox będą poświęcone Pepsi. Wartość kontraktu analitycy rynkowi szacują na 20 mln dolarów.

“Empire” to serial, którego akcja rozgrywa się w środowisku muzycznym. Jeden z jego bohaterów – Jamal Lyon, wschodząca gwiazda popowa, staje przed decyzją podpisania lukratywnego kontraktu reklamowego z Pepsi.

Fikcyjny dyrektor marketingu koncernu kusi Jamala obietnicami zostania "ikoną Pepsi" i podkreśla, że właśnie ten brand wspomaga karierę wielu muzyków i wykonawców na całym świecie. Ten wątek ma być rozwijany przez co najmniej trzy odcinki.

"Empire" to jeden z ostatnich hitów kanału Fox – serial w każdą środę ogląda w telewizji średnio ok. 13,5 mln widzów. Dodatkowo ok. 9,2 mln (dane Nielsen i pomiary własne) ogląda serial w bardziej dogodnych dla siebie porach za pomocą VoD i platform online, takich jak np. Hulu. Średnia oglądalność serialu wzrosła w tym sezonie o ok. 3 proc.

Przedstawiciele Pepsi podkreślają, że w ten sposób chcą przede wszystkim dotrzeć do coraz liczniejszych widzów, którzy rezygnują z oglądania programów w czasie rzeczywistym.

Warunki finansowe kontraktu nie zostały ujawnione, ale analitycy rynkowi szacują jego wartość na 20 mln dolarów.

Według analiz instytutu Nielsen, jeśli produkt został wkomponowany i zintegrowany z danym programem, jego rozpoznawalność w grupie 18-49 lat wzrasta o 18 proc. 

Jak podkreślają obydwa podmioty, ten wspólny projekt to innowacyjna próba podniesienia mechaniki lokowania produktu na wyższy pułap.

Obie strony zapewniają, że lokowanie Pepsi w serialu będzie miało daleko bardziej wysublimowane formy, niż "przejazd kamery po stole pełnym puszek". Podczas nagrywania serialu zostanie nakręcona prawdziwa reklama z udziałem Jamala (odtwarzany przez amerykańskiego aktora i piosenkarza Jussie Smollett). Ta reklama będzie następnie przez Pepsi wykorzystywana jako rzeczywisty przekaz komunikacyjny.

(WSJ)

 

Czytaj więcej na temat: , ,