Kraj

Wiesław Włodarski oddaje stery FoodCare

Nowy dyrektor generalny FoodCare Mariusz Borowiak ma za trzy lata wprowadzić firmę na giełdę.

Mariusz Borowiak objął stanowisko nowego dyrektora generalnego koncernu FoodCare (właściciela brandów Frugo, Black, Fitella, Gellwe i Blow). Jako dyrektor generalny FoodCare Sp. z o.o będzie odpowiadał m.in. za kreowanie i wdrażanie strategii rozwoju firmy zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej.
Borowiak to doświadczony menedżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami różnej wielkości.

– To kolejny etap również w moim życiu. Przez lata sam się rozwijałem. Najpierw zarządzałem jedną osobą, wraz z rozwojem firmy zespół się powiększał, aż w pewnym momencie zarządzałem bezpośrednio sporą grupą osób odpowiadającą za ponad 1100 pracowników. Następnym etapem w moim rozwoju jest powołanie na najważniejsze stanowisko w firmie człowieka, który przejmie moje obowiązki – mówi Włodarski.
Mariusz Borowiak jest absolwentem Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W latach 1990-1995 pełnił funkcję dyrektora zakupu w firmie Elektromis. W latach 1995-2002 był dyrektorem operacyjnym w spółce Jeronimo Martins Dystrybucja. Od roku 2002 pracował w Grupie Żywiec, gdzie był dyrektorem ds. sprzedaży i dystrybucji, a od października 2005 r. pełnił funkcję członka zarządu Grupy Żywiec. W latach 2012-2015 sprawował funkcję dyrektora zarządzającego Stock Polska.
– Naszym celem na najbliższe 10 lat jest zrobienie z FoodCare globalnego koncernu. Jesteśmy już na dobrej drodze. W ciągu ostatnich 4 lat zwiększyliśmy sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 proc. rocznie. Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej – mówi Borowiak.

Firma założona w 1984 r. pod nazwą Gellwe rozwinęła działalność w segmencie gotowych dodatków do ciast. Obecnie Grupa FoodCare jest właścicielem marek: Black, Gellwe, Frugo, Fitella, N-Gine, 4Move i Blow, oraz jest największym w Europie Środkowej producentem marek własnych w kategoriach deserowych.
Produkty FoodCare eksportowane są do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. Eksport odpowiada za 15 proc. całościowych obrotów FoodCare.
Grupa ma zakłady produkcyjne w Zabierzowie i Niepołomicach koło Krakowa i zatrudnia 800 pracowników, będąc jednym z największych pracodawców w regionie.