M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wiesław Włodarski oddaje stery FoodCare

Katarzyna Woźniak | 24 listopada 2015, 06:00

Nowy dyrektor generalny FoodCare Mariusz Borowiak ma za trzy lata wprowadzić firmę na giełdę.

Mariusz Borowiak objął stanowisko nowego dyrektora generalnego koncernu FoodCare (właściciela brandów Frugo, Black, Fitella, Gellwe i Blow). Jako dyrektor generalny FoodCare Sp. z o.o będzie odpowiadał m.in. za kreowanie i wdrażanie strategii rozwoju firmy zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej.
Borowiak to doświadczony menedżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami różnej wielkości.

– To kolejny etap również w moim życiu. Przez lata sam się rozwijałem. Najpierw zarządzałem jedną osobą, wraz z rozwojem firmy zespół się powiększał, aż w pewnym momencie zarządzałem bezpośrednio sporą grupą osób odpowiadającą za ponad 1100 pracowników. Następnym etapem w moim rozwoju jest powołanie na najważniejsze stanowisko w firmie człowieka, który przejmie moje obowiązki – mówi Włodarski.
Mariusz Borowiak jest absolwentem Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu. W latach 1990-1995 pełnił funkcję dyrektora zakupu w firmie Elektromis. W latach 1995-2002 był dyrektorem operacyjnym w spółce Jeronimo Martins Dystrybucja. Od roku 2002 pracował w Grupie Żywiec, gdzie był dyrektorem ds. sprzedaży i dystrybucji, a od października 2005 r. pełnił funkcję członka zarządu Grupy Żywiec. W latach 2012-2015 sprawował funkcję dyrektora zarządzającego Stock Polska.
– Naszym celem na najbliższe 10 lat jest zrobienie z FoodCare globalnego koncernu. Jesteśmy już na dobrej drodze. W ciągu ostatnich 4 lat zwiększyliśmy sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 proc. rocznie. Świadomie podejmujemy działania marketingowe celem tworzenia brandów, które odnoszą spektakularne sukcesy nie tylko w Polsce, ale również na rozwiniętych rynkach Europy, Azji, Australii czy Ameryki Północnej – mówi Borowiak.

Firma założona w 1984 r. pod nazwą Gellwe rozwinęła działalność w segmencie gotowych dodatków do ciast. Obecnie Grupa FoodCare jest właścicielem marek: Black, Gellwe, Frugo, Fitella, N-Gine, 4Move i Blow, oraz jest największym w Europie Środkowej producentem marek własnych w kategoriach deserowych.
Produkty FoodCare eksportowane są do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. Eksport odpowiada za 15 proc. całościowych obrotów FoodCare.
Grupa ma zakłady produkcyjne w Zabierzowie i Niepołomicach koło Krakowa i zatrudnia 800 pracowników, będąc jednym z największych pracodawców w regionie.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,