Jury Kreatury przyznało grand prix MediaCom Warszawa za kampanię Sprite True Teens #prawdajesttaka przygotowaną dla marki Sprite (Coca-Cola Poland). – Kampania, której przyznaliśmy w tym roku grand prix Kreatury, świeci jasnym blaskiem. Sięga po tematy, których marki najczęściej się boją. Korzysta z formy dalekiej od tradycyjnej reklamy. Przekaz jest tak autentyczny, że po pierwszym zetknięciu z treściami kampanii zastanawialiśmy się – czy to nie pomyłka? To rzeczywiście wspiera komercyjna marka? I to ta marka? Ta kampania zasłużyła na grand prix, bo przełamuje schematy komunikacji marketingowej. Zarówno w formie, jak i treści pokazuje zupełnie nową jakość. Jest autentyczna do bólu i zarazem przewrotna w kontekście marki, która za nią stanęła. Wyznacza kierunek dla marek, które naprawdę chcą dotknąć prawdy o społeczeństwie – mów Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Gong, przewodniczący jury.
MediaCom Warszawa odebrał również za tę pracę nagrodę w kategorii film – wideo w internecie. W tej samej kategorii nagrodzona została kampania „Organizm w dobrym nastroju” przygotowana przez VML Poland i Task Force Consulting dla Ministerstwa Zdrowia. W kategorii film – TV/kino nagrodę przyznano za pracę “Mikołaj” (NC+) dla studia filmowego Oto. Agencja TBWA odebrała nagrodę w kategorii prasa za kampanię „To nieprawda, że mężczyźni nie robią nic w domu” przygotowaną dla Amnesty International Polska. Kampania prowadzona pod hasłem „30% ma znaczenie”, przygotowana przez MediaCom Warszawa i McCann Worldgroup dla Kropli Beskidu (Coca-Cola Poland Services) otrzymała Kreaturę w kategorii outdoor/indoor. W kategorii digital – aplikacje mobilne/gry nagrodzona została praca “Mobilne wpłatomaty dla przedsiębiorców” Idea Banku. Bank ten wraz z agencją Brasil zostały również nagrodzone w kategorii kampania za “Można? Można! – z Idea Bankiem”. W kategorii content marketing – branded content Kreaturę otrzymała Fashion Agency Aliganza za “Informal Sounds” przygotowane dla Levi Strauss Poland. Praca “Nowy Volkswagen Passat” autorstwa Timecode otrzymała nagrodę w kategorii techniki – zdjęcia filmowe. Najlepsza zdaniem jury w kategorii kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych była praca “Zgazu Tanoga” przygotowana przez agencję John Pitcher dla Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W kategorii kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek Kreaturę otrzymała agencja Roots PR za pracę “Plebiscyt Polacy z werwą” przygotowaną dla PKN Orlen. Agencja Just odebrała nagrodę za kampanię “Żywiec – Krakowska parafraza” prowadzoną dla marki Żywiec (Grupa Żywiec SA).
W tym roku po raz trzeci w historii konkursu przyznano nagrodę w kategorii ambient im. Konrada Świebody. Otrzymała ją agencja K2 za pracę “Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie”, którą zrealizowano dla wody Żywiec Zdrój (Żywiec Zdrój).
Konkurs Kreatura odbywa się pod egidą “Media & Marketing Polska” i MMP24.