Kraj

Hortex planuje wzrost udziałów na rynku soków o 2-3 punkty, budżet reklamowy większy o 35 proc.

Hortex Holding SA zamierza do końca maja 2005 r. wypracować wzrost udziałów ilościowych w segmencie soki, nektary i napoje do...

Hortex Holding SA zamierza do końca maja 2005 r. wypracować wzrost udziałów ilościowych w segmencie soki, nektary i napoje do ok. 18-19 proc. Według danych Memrb za okres maj-czerwiec 2004 r. udziały marki Hortex w tym segmencie wyniosły 15,7 proc. Zaplanowany wzrost firma chce osiągnąć m.in. dzięki intensywnym działaniom reklamowym oraz prosprzedażowym. Budżet marketingowy Horteksu na tegoroczny rok obrotowy firmy (czerwiec 2004 – maj 2005) wzrósł o 35 proc. Obecnie spółka prowadzi kampanię reklamową soków Hortex oraz Hortex Vitaminka. Strategię i kreację obu kampanii przygotowała agencja PZL. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Optimum Media OMD. Z raportów firmy wynika, że rok obrotowy czerwiec 2003 – maj 2004 spółka zakończyła z 2,46 mln zł zysku. Łączne przychody ze sprzedaży wyniosły 452,4 mln zł. (JD)