Kraj

Play wydał na marketing w 2015 r. o 17 proc. więcej

145 mln zł netto wyniosły koszty reklamy i marketingu fioletowego operatora w ciągu dziewięciu miesięcy br.

Play wydał na marketing w 2015 r. o 17 proc. więcej
145 mln zł netto wydała spółka P4, operator sieci komórkowej Play, na reklamę i marketing w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. To o 17,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. – wynika ze sprawozdania finansowego spółki dla właścicieli obligacji wyemitowanych przez nią, do którego dotarł serwis branżowy Telko.in.

Firma Kantar Media wylicza, że same wydatki mediowe Playa w ciągu trzech kwartałów br. wyniosły 320 mln zł i był to wzrost o 9 proc. Kantar Media podlicza wydatki na bazie cen cennikowych, w raporcie P4 podała zaś faktyczny poziom wydatków reklamowych i marketingowych.

Spółka może sobie pozwolić na zwiększanie budżetu reklamowego, bo nie tylko powiększa bazę swoich klientów (patrz news MMP24.pl z 25.11 br.), ale też poprawia rentowność – zysk netto spółki po dziewięciu miesiącach br. wyniósł 479,7 mln zł i był o 12,7 proc. wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie ub.r.

Głównymi agencjami reklamowymi Playa są: Grandes Kochonos, Artegence, Isobar oraz MediaCom Warszawa.