M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G w St. Zjednoczonych przekazuje większość mediowego budżetu do Omnicomu

( red. ) | 9 grudnia 2015, 06:00

Procter & Gamble rozstrzygnął w St. Zjednoczonych rozpoczęty w maju br. przetarg na zakup i planowanie mediów. Większość swojego szacowanego na 2,66 mld dol. budżetu powierzy Omnicom Media Group.

Omnicom Media Group zajmie się obsługą większości brandów P&G, pozostałe pozostaną nadal w gestii agencji rosterowej, czyli Carata. Przez ponad 15 lat, do chwili obecnej, mediową obsługą koncernu w St. Zjednoczonych zajmował się Starcom Mediavest Group (Publicis Groupe).

SMG nadal będzie pracować dla brandu Duracell oraz wybranych brandów kosmetycznych w Stanach i Kanadzie. Jednak analitycy przewidują, że będą to brandy, które zostaną przez P&G sprzedane w najbliższej przyszłości.

SMG nadal będzie obsługiwać P&G poza kontynentem Ameryki Płn.

Według ostatnich badań Kantar Media koncern w minionym roku wydał na zakup i planowanie mediów w St. Zjednoczonych 2,66 mld dol. W lipcu br. przedstawiciele P&G oświadczyli, że globalny proces redukcji podmiotów odpowiedzialnych za komunikację marketingową osiągnął pułap 40 proc. Zgodnie z wcześniejszym komunikatem sfinalizowanie tej procedury ma przynieść P&G oszczędności w wysokości 500 mln dol.

Przypomnijmy, że w br. P&G sprzedał za 12,5 mld dol. 43 brandy koncernowi Coty. 

(campaignlive)

Czytaj więcej na temat: , , , ,