Przetargi

Polkomtel i Cyfrowy Polsat wybierają Vizeum

W zeszłym roku połączony budżet mediowy obu spółek wart był cennikowo prawie 400 mln zł.

Dom mediowy Vizeum (Dentsu Aegis Network Polska) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów Polkomtela, operatora sieci Plus i Cyfrowego Polsatu (Grupa Cyfrowy Polsat). Do tej pory Polkomtel w zakresie planningu i buyingu mediów korzystał z usług Media Direction OMD. Media ATL dla Cyfrowego Polsatu planował i kupował PHD Media Direction, natomiast media digital dom mediowy Carat Polska. Nazw ani liczby zaproszonych do przetargu agencji nie udało nam się ustalić.

Vizeum Polska będzie odpowiadał za strategię i działania obydwu spółek we wszystkich mediach, zarówno offline – telewizji, prasie, radiu, kinie, outdoorze – jak również w mediach online, w tym w mediach społecznościowych.

Polkomtel w ub.r. ściął swoje wydatki mediowe, w porównaniu z 2013 r. o 30 proc. (z 411,2 mln zł do 285,2 mln zł), natomiast Cyfrowy Polsat podwoił swój budżet mediowy (z 55,8 do 112,3 mln zł – wszystkie dane obejmują tylko wydatki na media ATL, bez internetu, dane cennikowe za Kantar Media).

Współpraca: MB