Kraj

Pierwsze wyniki badania internetu PBI/GfK dopiero w lutym

Spółka Polskie Badania Internetu i firma badawcza GfK Polonia przyznają, że będzie miesięczne opóźnienie w prezentacji wyników badania polskiego internetu. Pierwsze dane poznamy dopiero w lutym przyszłego roku.

Spółka Polskie Badania Internetu (PBI) oraz firma badawcza GfK Polonia, która na jej zlecenie realizuje badanie ruchu w polskim internecie, przyznały, że pierwsze wyniki badania PLaNET PBI/GfK, które miały zostać opublikowane w styczniu, zostaną upublicznione miesiąc później. Firmy zapowiadają, że w kolejnych miesiącach wyniki będą publikowane do ósmego, dziesiątego dnia roboczego następnego miesiąca.

Kilka miesięcy temu PBI zdecydowała się powierzyć realizację badania firmie GfK Polonia, która zastąpiła w tej roli firmę Gemius. Nowością ma być pomiar ruchu w internecie także z urządzeń mobilnych.

– Od dwóch miesięcy dostarczamy już dane testowe, które wnikliwie analizowane są przez PBI. W styczniu będą one już dostępne w nowym oprogramowaniu analityczno-planerskim PROBE. Jednak część projektu dotycząca aplikacji mobilnych nie w pełni została wdrożona ze względu na złożony proces implementacyjny. Skutkiem tego na tym etapie projektu dane nie odzwierciedlają w sposób oczekiwany pełnego obrazu rynku mobilnego. W związku z tym zarekomendowaliśmy PBI publikację pierwszych wyników badania w lutym 2016 – wyjaśnia Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK.

– Wolimy dotrzymać wszystkich obietnic odnośnie do jakości badania, nawet jeśli w grę wchodzi późniejsza premiera wyników badania – dodaje Andrzej Garapich, prezes PBI.

Badanie PBI jest uznawane za standard pomiaru widowni internetowej w Polsce. Dostarcza wiedzy o tym, ile osób korzysta z internetu w Polsce na urządzeniach PC i mobilnych, z jakich typów zasobów internetu korzystają (witryny, aplikacje desktopowe, treści strumieniowe) i w jaki sposób, a także kim są te osoby pod względem zmiennych społeczno-demograficznych. Wyniki badania są wykorzystane przez podmioty rynkowe do przedstawienia potencjału ekonomicznego (w tym reklamowego) internetu jako kanału komunikacji marketingowej, przedstawiania pozycji rynkowej oraz potencjału reklamowego witryn i aplikacji poszczególnych wydawców, planowania kampanii reklamowych w internecie, a także analizy zachowań użytkowników w serwisach internetowych.