M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MEC: tylko co 15. internauta zamierza oglądać "Kevina" sam w domu

Piotr Machul | 23 grudnia 2015, 06:00

Większość obejrzy świąteczny hit Polsatu z rodziną.

Z okazji 25-lecia „Kevina sam w domu” agencja MEC zbadała opinie i nastroje polskich internautów wobec świątecznego hitu z Macaulayem Culkinem.

35 proc. internautów twierdzi, że zamierza oglądać w tym roku film „Kevin sam w domu” na Polsacie. Tylko co 15. będzie oglądał sam w domu, ponad połowa – z rodziną.

Więcej niż co trzeci polski internauta przymierza się do obejrzenia filmu „Kevin sam w domu” na antenie Polsatu w najbliższe święta, wynika z badania agencji MEC. Blisko połowa z nich straciła rachubę, ile razy oglądała już ten film w telewizji.

27 proc. badanych w ramach serii filmów z Kevinem, najchętniej zobaczyłaby w te święta pierwszą część, czyli właśnie „Kevin sam w domu”. Niemal co czwarty chętnie zobaczyłby cały maraton. 40 proc. najbardziej chciałoby, żeby stacje nie pokazywały w święta żadnej części filmu.

Tylko co 15. badany, który zamierza zobaczyć „Kevina” w nadchodzące święta, zamierza go oglądać sam w domu. Ponad połowa obejrzy z rodziną, 1 proc. może oglądać w Nowym Jorku, a 22 proc. jeszcze nie wie jak i z kim.

Znakomitej większości badanych z filmem „Kevin sam w domu” jednoznacznie kojarzy się stacja Polsat. Aż 80 proc. badanych właśnie z nią łączy przygody małego chłopca zgubionego przez rodzinę w święta. Tylko 9 proc. respondentów film nie kojarzy się z żadnym kanałem telewizyjnym.

- W nadchodzące święta, po kilkuletniej przerwie, zamierzam oglądać „Kevina”. Z rodziną – zapowiada Izabela Albrychiewicz, prezes MEC. – Mam nadzieję, że w miarę upowszechniania programmatic buyingu w telewizji wszyscy związani z branżą mediową zyskają więcej czasu na wspólne świętowanie, oglądanie TV i VoD, w tym hitu z Macaulayem Culkinem – dodaje.  

Podobnie jak większości kobiet przygotowanie kolacji wigilijnej nie pozwoli jej 24 grudnia poświęcić wiele czasu na telewizję. Od lat tego dnia w Polsce odwraca się tradycyjna prawidłowość pokazująca przewagę ATV (średni czas oglądania telewizji) wśród kobiet nad ATV w grupie mężczyzn. W ub.r. średni czas oglądania u kobiet w wieku 4+ wynosił 287 minut, wśród mężczyzn – 292 minuty (źródło: Nielsen Audience Measurement). Pierwszego i drugiego dnia świąt proporcje wracają do normy. Badanie zrealizowano metodą CAWI na próbie 500 internautów w wieku 15 +.