Przetargi

US Pharmacia rozstrzygnie do końca tygodnia przetarg na leki gastryczne

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia do końca tego tygodnia rozstrzygnie przetarg na obsługę ATL-ową i BTL-ową kategorii leków gastrycznych OTC (bez...

Koncern farmaceutyczny US Pharmacia do końca tego tygodnia rozstrzygnie przetarg na obsługę ATL-ową i BTL-ową kategorii leków gastrycznych OTC (bez recepty). W skład tej kategorii wchodzą takie marki jak Manti, Stoperan i Xenna. Do udziału w przetargu zaproszono pięć agencji, których nazw nie ujawniono. Do końca miesiąca planowane jest także rozstrzygnięcie przetargu na obsługę marek Vigor i Naturapia. W tym konkursie bierze udział pięć agencji. Dotychczas US Pharmacia współpracowała z wieloma agencjami, w tym m.in. z agencją reklamową Rozgłośnia (leki gastryczne) i V&P (Naturapia). Jak powiedział Andrzej Schonert, dyrektor marketingu US Pharmacii, celem obecnych przetargów jest wyłonienie dla najważniejszych grup biznesowych koncernu strategicznych partnerów fullservice’owych, z którymi firma będzie chciała współpracować przez dłuższy czas. Ostatnio US Pharmacia rozstrzygnęła przetarg na obsługę marki Gripex, której budżet zdobyła agencja Red 8 Communications Group. Według danych US Pharmacii na podstawie raportu IMS Health udziały wartościowe marek Xenna, Manti i Vigor (tabletki) w rynku aptecznym wyniosły w okresie lipiec 2003 – czerwiec 2004 odpowiednio: 12,1 proc., 9,0 proc. i 6,3 proc. W okresie lipiec 2002 – czerwiec 2003 wyniosły one: 12,2 proc., 10,5 proc. i 3,8 proc. Łączne wydatki na reklamę US Pharmacii w pierwszym półroczu br. wyniosły blisko 70 mln zł (Expert Monitor). (JD)