Kraj

IAB Polska planuje przekształcenie się w związek pracodawców

Interactive Advertising Bureau (IAB) Polska planuje przekształcenie się w związek pracodawców - taki kierunek zmian zaaprobowało walne zgromadzenie członków. Inny...

Interactive Advertising Bureau (IAB) Polska planuje przekształcenie się w związek pracodawców – taki kierunek zmian zaaprobowało walne zgromadzenie członków. Inny rozważany, ale mniej prawdopodobny model to izba gospodarcza. IAB jest obecnie stowarzyszeniem, a według polskiego prawa jego członkami mogą być osoby fizyczne, natomiast firmy – tylko tzw. członkami wspierającymi. – Zależy nam na zwiększeniu roli firm w IAB – mówi Olgierd Cygan, prezes stowarzyszenia. Według niego pozwoli to na bardziej zdecydowane zaangażowanie się w prace IAB większych podmiotów, np. banków internetowych, portali, firm e-commerce. Nowa formuła zapewni też pewną stabilizację, np. odejście osoby z firmy nie spowoduje braku reprezentacji tego podmiotu w IAB. Nie bez znaczenia jest także kwestia finansowania, które mogą zapewnić tylko podmioty gospdoarcze, a nie osoby fizyczne. Zdaniem Olgierda Cygana IAB potrzebuje m.in. dobrze zorganizowanego biura z profesjonalną dyrekcją, a na to konieczne są fundusze. Obecnie roczny budżet IAB wynosi kilkadziesiąt tysięcy złotych, potrzeby szacowane są na kilkaset tysięcy. IAB rozważa obecnie kilka modeli naliczania składek. Będą one zróżnicowane, ale nie da się ich, jak pierwotnie planowano, uzależnić od przychodów m.in. dlatego, że niektórzy członkowie przychodów nie ujawniają. Ostateczne decyzje mają zostać podjęte podczas walnego zgromadzenia w grudniu br. (TW)