M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G ogłasza przetarg na obsługę kreatywną marki Fairy

( red. ) | 15 stycznia 2016, 06:00

W rezultacie Publicis i Grey, dotychczas obsługujące markę, będą musiały zawalczyć w przetargu.

Procter & Gamble ogłosił przetarg na obsługę kreatywną swojego brandu Fairy. W rezultacie do wyścigu o budżet staną dwa podmioty dotychczas wspólnie obsługujące budżet marki: Publicis i Grey. Obecnie Publicis Worldwide odpowiada za obsługę budżetu marki w Stanach, a należąca do WPP agencja Grey obsługuje resztę światowych rynków.

Posunięcie jest częścią realizowanej od niespełna roku strategi P&G związanej z optymalizacją kosztów i zmniejszeniem wydatków, które mają sięgnąć 500 mln dol. Projekt oszczędnościowy i restrukturyzacyjny został ogłoszony w kwietniu br. W lipcu 2015 r. liczba agencji obsługujących giganta FMCG zmniejszyła się o 40 proc. w skali globalnej. Grey skorzystał na konsolidacji w maju ubiegłego roku – do obsługiwanej przez agencję marki Gillette dołączyły dotychczas obsługiwane przez BBDO brandy Venus, Braun i Art of Shaving.

Latem ubiegłego roku P&G zdecydował się sprzedać 40 swoich kosmetycznych marek, w tym Max Factor i Wellę, koncernowi Coty za 12,5 mld euro.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,