Kraj

Tomasz Pawlikowski objął stanowisko chairmana grupy Publicis Communications w Polsce

CEO Central & Eastern Europe Leo Burnett na czele grupy.

Tomasz Pawlikowski
Tomasz Pawlikowski, który w październiku ub.r. przejął obowiązki CEO Central & Eastern Europe w agencji Leo Burnett, obejmuje stanowisko chairmana grupy komunikacyjnej Publicis Communications w Polsce.

Grupa Publicis w grudniu ub.r. podjęła decyzję o integracji działań swoich agencji reklamowych. Globalnym szefem tej struktury został Arthur Sadoun, do którego wyniki Publicis Communications w Polsce raportuje Tomasz Pawlikowski. W skład Publicis Communications w Polsce wchodzą: Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Interactive Solutions, Publicis, G7/ARC oraz MSLGroup. Oprócz Publicis Communications w Polsce obecna też jest medialna część grupy – Publicis Media, do której należą Starcom i ZenithOptimedia.

– Cel jest prosty – poszukujemy możliwych synergii i chcemy znacznie lepiej wykorzystywać nasz potencjał. Współpraca na najwyższym poziomie jest dla nas priorytetem. Dlatego na czele grupy stanie zespół menedżerów składający się z CEO największych spółek – Marka Gargały, Piotra Morkowskiego i Sebastiana Hejnowskiego. Będziemy wspólnie pracować nad rozwiązaniami, które pozwolą lepiej korzystać ze skali grupy Publicis bez ingerencji w tożsamość i niezależność marek, którymi zarządzamy. Przez lata pielęgnowaliśmy odrębność każdej z naszych agencji, wzmacniając je w najlepszy możliwy sposób. Nie zamierzamy zmieniać tej strategii. Stworzenie Publicis Communications zwiększa skalę naszych możliwości zarówno w sferze produkcji, public relations, jak i szeroko pojętych kompetencji w obszarze komunikacji online, e-commerce, CRM i rozwiązań mobilnych.  – mówi Pawlikowski.

Jak informowaliśmy 4 grudnia ub.r. w MMP24, Tomasz Pawlikowski przejął również obowiązki Tomasza Hilta – dotychczasowego CEO Leo Burnett w Polsce. Taka sytuacja ma się utrzymać do czasu ustalenia ostatecznej struktury agencji. Warszawa ma stać się regionalną centralą Leo Burnett.