Kraj

Nastolatkowie oglądają YouTube przez kilka godzin każdego dnia

Firma Ericsson zbadała jak młodzi, w wieku 16-19 lat, korzystają z największego w internecie serwisu wideo.

Pierwsze pokolenie, które dorastało razem z internetem, ma już ponad trzydzieści lat. Internet zmienia się, a wraz z nim nawyki każdego nowego pokolenia. Jedną z najważniejszych zmian jest ogromna ilość wideo w sieci. Dzisiaj szacuje się, że każdej minuty do serwisu YouTube trafia 300 godzin wideo. Według badań przeprowadzonych w roku 2011 do serwisu każdej minuty dodawano około 30 godzin plików wideo – to dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat – wylicza firma Ericsson.

W ciągu tych czterech lat zmienił się również sposób korzystania z YouTube. Obecnie 20 proc. nastolatków (w wieku 16-19 lat) twierdzi, że spędza na oglądaniu wideo w tym serwisie ponad trzy godziny dziennie, w roku 2011 odsetek takich użytkowników wynosił zaledwie 7 proc.

Pierwsze pokolenie internetu, nazwane “digital natives”, spędza wolny czas w inny sposób. Zaledwie 9 proc. dzisiejszych 30-34-latków przyznało, że korzysta z YouTube przynajmniej trzy godziny dziennie. Dzisiejszych nastolatków często opisuje się jako “streaming natives” – to uzasadnione: 46 proc. z nich spędza z YouTube ponad godzinę dziennie.

Nastolatkowie oglądają wideo na różnych platformach, 50 proc. czasu przeznaczonego przez nich na oglądanie wideo przypada na urządzenia przenośne – to znacząco więcej niż w przypadku innych grup wiekowych. Na same smartfony przypada aż 28 proc. ogólnego czasu czasu oglądania wideo. “Streaming natives” to jedyna grupa wiekowa spędzająca swój czas przed smartfonem częściej niż przed jakimkolwiek innym urządzeniem. Co ciekawe, 16 proc. współczesnych nastolatków korzysta ze streamingu muzyki więcej niż trzy godziny dziennie, to więcej niż każda inna grupa wiekowa.

Firma Ericsson to największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych.