Kraj

Aflofarm na czele wśród reklamodawców 2015 r.

Marketer znajduje się na czele dziesięciu reklamodawców, w ubiegłym roku wydał ponad 1,6 mld zł na reklamę.

Według danych Kantar Media największym reklamodawcą w 2015 r. był Aflofarm, który wydał na reklamę 1,681 mld zł. Dla porównania w roku poprzedzającym jego wydatki reklamowe wynosiły 1,213 mld zł.
Na drugim miejscu pod względem wielkości wydatków na reklamy w ubiegłym roku znalazło się Orange Polska z wynikiem ponad 605,667 mln zł (w porównaniu z 625,711 mln zł w 2014 r.). Wyraźnie mniej na reklamy w roku ubiegłym wydał ubiegłoroczny lider rankingu – Kino Świat. W 2015 r. wydał na reklamy 544,722 mln zł (w 2014 r. byto to 660,687 mln zł).
Lidl znajduje się zaraz za podium – podniósł wydatki na reklamę. W 2015 r. wydał 528,936 mln zł w porównaniu z 451,418 mln zł w roku 2014.
Istotnie podniósł swoje wydatki również Unilever (413,52 mln zł w roku ubiegłym) w porównaniu z wydatkami w roku 2014 – 239,887 mln zł.
Wydatki reklamowe Volkswagen Group Polska wyniosły ponad 402,5 mln zł w porównaniu z 316,6 mln zł z 2014 r.
Na kolejnym miejscu po Volkswagenie w zestawieniu znalazło się Metro Group z wydatkami 394,6 mln zł w porównaniu z 339,519 mln zł w 2014 r.
Wydatki reklamowe znacząco ściął Procter & Gamble: w 2015 r. wydał na reklamę 381,524 mln zł w porównaniu z 498,211 mln zł w 2014 r.
Operator P4 podniósł nieznacznie wydatki reklamowe – w 2015 r. wydał na reklamy w mediach 380,247 mln zł, a w 2014 r. – 369,175 mln zł.
Listę top reklamodawców za rok 2015 zamyka Ferrero Polska z wydatkami 360,445 mln zł w porównaniu z 366,771 mln zł w 2014 r.
Ogółem czołowi reklamodawcy w 2015 r. wydali na reklamę ponad 30,419 mld zł w porównaniu z 2014 r., który zakończył się wynikiem ok. 28,509 mld zł.