M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook poszerza zasięg Audience Network o strony mobilne

Maciej Burlikowski | 27 stycznia 2016, 06:00

Ma to pozwolić reklamodawcom na zwiększenie zasięgu ich kampanii.

Facebook Audience Network to usługa, dzięki której reklamodawcy mogą korzystać z formatów reklamowych poza Facebookiem i Instagramem. Wczoraj Facebook poinformował, że powiększył zasięg tej sieci o mobilne strony internetowe.

Choć urządzenia mobilne to jeden z najważniejszych kanałów konsumpcji mediów, monetyzacja napływającego z nich ruchu w dalszym ciągu nie wykorzystuje w pełni jego potencjału. Dotyczy to aplikacji mobilnych i w jeszcze większym stopniu stron internetowych. Średnio 40 proc. ruchu na stronach informacyjnych pochodzi z urządzeń mobilnych. Jak wynika z badania ComScore, tysiąc najpopularniejszych stron mobilnych ma 2,5 raza większy zasięg niż tysiąc najpopularniejszych aplikacji.
 
Od teraz Facebook umożliwia wydawcom wykorzystanie formatów reklamowych oraz precyzyjnego definiowania grup docelowych, tak aby mogli efektywnie monetyzować ruch na swoich mobilnych stronach internetowych. Sieć Audience Network dla internetowych stron mobilnych działa tak samo jak wcześniej w przypadku aplikacji. Od dziś reklamodawcy mogą w łatwy sposób wyjść ze swoimi kampaniami poza Facebook oraz Instagram i dotrzeć do ludzi w całym mobilnym ekosystemie – również w aplikacjach i na stronach internetowych.

Według Facebooka z sieci Audience Network korzysta już aktywnie 2,5 mln reklamodawców.

Czytaj więcej na temat: , , ,