Kraj

GIF wstrzymuje emisję reklam Gripeksu

Reklamy Gripex Max i Gripex HotActive mogą wprowadzać w błąd - czytamy w uzasadnieniu do decyzji.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F-LFmdoA6XA4%22%7D
Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał USP Zdrowie zaprzestania emisji reklam produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte. W opinii GIF odbiorca reklamy otrzymuje przekaz niezgodny ze stanem faktycznym, a zatem wprowadzający w błąd, który sugeruje, iż produkty lecznicze różnią się jedynie postacią farmaceutyczną. Tymczasem produkty te są zróżnicowane również pod względem składu.

Ponadto przekaz w warstwie wizualnej (leki przyjmowane przez kierowców rajdowych, krótko przed startem) może wprowadzać w błąd, sugerując, że oba produkty nie mają wpływu na zdolność do prowadzenia pojazdów i obsługi maszyn. Tymczasem w ulotce Gripex HotActive Forte zamieszczono informację, że lek może zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji. Natomiast w ulotce Gripex Max można przeczytać, że stosując ten lek, należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia pojazdów mechanicznych i obsługi urządzeń w ruchu.

Za kreację tego spotu odpowiada agencja Unlimited.