Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał USP Zdrowie zaprzestania emisji reklam produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte. W opinii GIF odbiorca reklamy otrzymuje przekaz niezgodny ze stanem faktycznym, a zatem wprowadzający w błąd, który sugeruje, iż produkty lecznicze różnią się jedynie postacią farmaceutyczną. Tymczasem produkty te są zróżnicowane również pod względem składu.
Ponadto przekaz w warstwie wizualnej (leki przyjmowane przez kierowców rajdowych, krótko przed startem) może wprowadzać w błąd, sugerując, że oba produkty nie mają wpływu na zdolność do prowadzenia pojazdów i obsługi maszyn. Tymczasem w ulotce Gripex HotActive Forte zamieszczono informację, że lek może zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji. Natomiast w ulotce Gripex Max można przeczytać, że stosując ten lek, należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia pojazdów mechanicznych i obsługi urządzeń w ruchu.
Za kreację tego spotu odpowiada agencja Unlimited.