Zagranica

Hasbro: najlepszy kwartał od pięciu lat

Jeden z największych światowych producentów zabawek raportuje, że dzięki gadżetom tematycznym, związanym z najnowszą odsłoną sagi "Gwiezdnych wojen" i filmem "Jurassic World", sprzedaż w ostatnim kwartale r./r. wzrosła aż o 35 proc.

Zabawki poświęcone “Star Wars: The Force Awakens” oraz “Jurassic World” wywindowały sprzedaż Hasbro w IV kw. do pułapu 569,8 mln dol. To najlepszy kwartalny wynik sprzedażowy tej firmy od blisko pięciu lat.

Według danych firmy NPD Group w Stanach Zjednoczonych wartość sprzedaży gadżetów tematycznie związanych z gwiezdną sagą osiągnęła wartość 700 mln dol.

Hasbro podaje także optymistyczne dane sprzedażowe w kategorii gier (m.in. “Monopoly”) – po dwóch kwartałach spadku przychodów w IV kw. producent odnotował 11-proc. wzrost przychodów.

Główny konkurent ww. – firma Mattel – także oświadczył, że po długiej stagnacji wzrosła sprzedaż jego sztandarowego produktu, czyli lalki Barbie.

Przypomnijmy, że według informacji agencji Bloomberg na razie wstrzymano negocjacje dotyczące ewentualnego połączenia tych obydwu potentatów w segmencie zabawek.

(RetailUpdate)