Zabawki poświęcone “Star Wars: The Force Awakens” oraz “Jurassic World” wywindowały sprzedaż Hasbro w IV kw. do pułapu 569,8 mln dol. To najlepszy kwartalny wynik sprzedażowy tej firmy od blisko pięciu lat.
Według danych firmy NPD Group w Stanach Zjednoczonych wartość sprzedaży gadżetów tematycznie związanych z gwiezdną sagą osiągnęła wartość 700 mln dol.
Hasbro podaje także optymistyczne dane sprzedażowe w kategorii gier (m.in. “Monopoly”) – po dwóch kwartałach spadku przychodów w IV kw. producent odnotował 11-proc. wzrost przychodów.
Główny konkurent ww. – firma Mattel – także oświadczył, że po długiej stagnacji wzrosła sprzedaż jego sztandarowego produktu, czyli lalki Barbie.
Przypomnijmy, że według informacji agencji Bloomberg na razie wstrzymano negocjacje dotyczące ewentualnego połączenia tych obydwu potentatów w segmencie zabawek.
(RetailUpdate)