Kraj

Philip Morris zmienia oznaczenia i opakowania swoich marek

Philip Morris Polska SA wprowadza do sprzedaży marki swoich papierosów ze zmienionymi nazwami i w nowych opakowaniach. Jak wyjaśnia producent,...

Philip Morris Polska SA wprowadza do sprzedaży marki swoich papierosów ze zmienionymi nazwami i w nowych opakowaniach. Jak wyjaśnia producent, dostosowuje się w ten sposób do nowych regulacji prawnych. Papierosy Marlboro będą sprzedawane pod nazwami: Marlboro King Size (KS), Gold KS, 100’s i Gold 100’s. Marka L&M będzie sprzedawana w czterech wariantach: Red Label, Blue Label, Silver Label i Menthol Cool. Wprowadzeniu nowych L&M (najpopularniejsza marka w Polsce) towarzyszy akcja informacyjna – w punktach sprzedaży pojawiły się materiały POS (podstawki, listwy, standy, bilownice itp.) eksponujące nową srebrną paczkę Silver Label. Philip Morris w zakresie kreacji współpracuje z dwiema agencjami reklamowymi: Leo Burnett Warszawa (marki międzynarodowe: Marlboro, L&M, Bond Street, Parliament) i Upstairs Young & Rubicam (marki krajowe np. Caro, Fajrant). W zakresie obsługi BTL wiodącą agencją jest Euro RSCG Marketing House. Wprowadzone ostatnio przez PM marki międzynarodowe będą miały oznaczenia: Parliament: Aqua Blue i Silver Blue, Bond Street: Classic Selection, Special Selection, Fine Selection i Menthol Selection, Red & White: American Blend, Blend Soft i Specials. Marka papierosów Chesterfield będzie sprzedawana w dwóch wariantach: Classic Red i Classic Blue, natomiast Virginia: Slims i Slims Menthol. Zmienione będą również nazwy marek krajowych w portfolio Philip Morris: Caro (Red, Blue, Soft Blue i Menthol), Fajrant (Filter, Niebieski, Filter Soft i Niebieski Soft), Carmen (Red Line i Blue Line) oraz Klubowe (Filter, Special, Fine, Menthol, Super). Dyrektywa Unii Europejskiej (2001/37/WE), która weszła w życie 15 stycznia br. (w polskim prawie: znowelizowana ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych z 28 listopada ub.r. i rozporządzenie ministra zdrowia z 24 lutego br.) zabrania używania na opakowaniach papierosów oznaczeń sugerujących, że dany wyrób tytoniowy jest mniej szkodliwy niż inne (muszą zniknąć więc oznaczenia typu “lights”, “super lights”, “ultra lights” itp.). Producenci dostali czas na zmianę oznaczeń i opakowań do wyczerpania starych zapasów, nie później jednak niż do połowy września przyszłego roku. (MB)