M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Problemy z kampanią antykorporacyjnego filmu "Super Size Me", media boją się narazić swoim klientom

Serwis Dzienny | 27 października 2004, 00:00

Kino Świat International startuje z kampanią reklamową kontrowersyjnego filmu "Super Size Me". Ten dokument został po raz pierwszy zaprezentowany na...

Kino Świat International startuje z kampanią reklamową kontrowersyjnego filmu "Super Size Me". Ten dokument został po raz pierwszy zaprezentowany na amerykańskim Sundance Film Festival w styczniu bieżącego roku. Pokazuje, co dzieje się z nowojorczykiem Morganem Spurlockiem, który przez 30 dni żywi się tylko produktami z McDonald'sa. Podczas eksperymentu Spurlock przytył 25 funtów, wzrósł mu poziom cholesterolu i miał problemy z wątrobą. Miał także depresję, bolała go głowa i stracił zainteresowanie seksem. - Jest to film pozornie wymierzony w koncern McDonald's, ale bardziej dotykający wpływu wielkich korporacji na rzeczywistość, w której żyjemy - mówi Marcin Piasecki, dyrektor artystyczny Kino Świat International. Kampania reklamująca produkcję wystartuje na początku listopada. Dystrybutor nie ukrywa, że problemy przy organizacji kampanii promocyjnej są większe niż przy promocji filmu "Fahrenheit 9.11", który wszedł na ekrany w czasie tegorocznych wakacji. Kontrowersyjny film Michaela Moore'a spotykał się z problemami natury politycznej. Kampania promocyjna "Super Size Me" z kolei będzie miała ograniczony zasięg z powodu odmowy reklamy przez media, które obawiają się reperkusji ze strony wielkich korporacji zlecających reklamy. Na udział w kampanii promocyjnej zgodziły się tytuły: "Przekrój", "Aktivist", "Gazeta Studencka", "Cinema", "Cafe", oraz portale: Onet.pl i FilmWeb.pl. Ponadto film będzie reklamowany na ekranach wybranych bankomatów Euronetu i na wiatach przystankowych wynajętych od firmy reklamy zewnętrznej AMS. Jednym hasłem filmu będzie: "Czy wiesz, co jesz?". Materiały prezentujące ten slogan będą skierowane do osób w wieku 15-30 lat żywiących się hamburgerami, ale także do rodziców dzieci, którzy mają się dowiedzieć, co jedzą ich dzieci. Drugie hasło, które zostanie użyte w kampanii, to "Śmieszny i szokujący" będące cytatem z magazynu "Entartainment Weekly". Dystrybutor oczekuje, że film obejrzy 25-30 tys. widzów. Kampania reklamowa potrwa przez cały listopad, a sam film wchodzi na ekrany 19 listopada. W niektórych krajach koncerny fastfoodowe podjęły działania mające być odpowiedzią na wyświetlanie filmu i jego przekaz - np. w Australii McDonald's rozdawał jabłka widzom zmierzającym na seans. - Nie planujemy żadnych działań związanych z wejściem tego filmu na ekrany polskich kin. Jego przekaz mówi o tym, że trzeba jeść z rozsądkiem i ważna jest aktywnośc ruchowa - trudno jest polemizować z przekazem, bo wszyscy możemy się z nim zgodzić. Zostawiamy wszystko zdrowemu osądowi widzów - powiedział Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald's Polska. (PU)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,