Kraj

UPC ma ponad 1 mln klientów internetowych

Operator największej sieci kablowej w kraju w zeszłym roku powiększył liczbę użytkowników wszystkich swoich usług i to przy niższych niż rok wcześniej nakładach na reklamy.

Liberty Global podało wyniki UPC Polska, operatora największej sieci kablowej w kraju za ubiegły rok. Liczba klientów korzystających z usługi dostępu do internetu operatora na koniec ub.r. przekroczyła 1,05 mln, w ciągu roku zwiększając się o 55,2 tys. (o 32,9 tys. w ciągu ostatniego kwartału).

O 1,5 tys. w ciągu minionego roku zwiększyła się liczba odbiorców telewizji UPC – na koniec grudnia było ich w sumie 1202,9 tys. Liczba klientów operatora korzystających z analogowej telewizji zmalała o 41,9 tys., do 240,7 tys., natomiast liczba korzystających z cyfrowej TV wzrosła o 43,4 tys., do 962,2 tys.

O 36 tys. wzrosła liczba klientów telefonii UPC, do 592,4 tys. na koniec ub.r. (o 14 tys. w ciągu ostatniego kwartału).

Liczba użytkowników dekoderów Horizon (platforma zaawansowanych usług nagrywania i VoD) wprowadzonej przez UPC komercyjnie w styczniu ub.r. na koniec roku przekroczyła 100 tys., co – jak twierdzi operator – należy uznać za sukces rynkowy.

W ub.r. UPC Polska zmniejszyło wydatki reklamowe z 44,1 do 36,3 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media). Operator współpracuje z agencją reklamową Heart & Brain i domem mediowym OMD. O jego najnowszej kampanii reklamowej pisaliśmy w MMP24.pl tutaj.