Zagranica

FMCG rośnie w Chinach powoli

Dynamika branży jest najniższa od 25 lat.

Wydatki na zakupy w branży FMCG rosną w Chinach powoli – najwolniej od 25 lat. Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, wydatki Chińczyków na te produkty wzrosły o 3,5 proc. w ciągu roku w porównaniu z wynikiem 5,4 proc. z roku poprzedzającego.
W mniejszych miastach wydatki na FMCG rosły trzykrotnie szybciej niż w większych. Łączny wolumen sprzedaży w hipermarketach, supermarketach i sklepach wzrósł o 1,4 proc. w dużych miastach. W mniejszych miastach i miejscowościach wzrost wyniósł 4,4 proc. Najlepiej wypada sprzedaż w sklepach małoformatowych. Na terenie całych Chin nastąpił wzrost liczby sklepów spożywczych na przestrzeni ubiegłego roku o 13,1 proc. Sprzedaż towarów konsumpcyjnych za pośrednictwem kanałów e-commerce wzrosła o 37 proc.

(Warc)