M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UOKiK karze Multimedia Polska za jednostronne zmiany programów w pakietach telewizyjnych

Maciej Burlikowski | 23 lutego 2016, 06:00

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych. Umowa obejmuje również zawartość programową pakietu. UOKiK zobowiązał Multimedia Polska do tzw. rekompensaty publicznej.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na Multimedia Polska, jednego z trzech największych obok UPC Polska i Vectra, operatorów sieci kablowej w Polsce, ponad 4,81 mln zł kary za jednostronne zmienianie zawartości oferowanych pakietów telewizyjnych. Operator wyłączał lub zastępował wybrane kanały telewizyjne innymi, a konsumentów, którzy nie akceptowali tych zmian, obarczał karami za rozwiązanie umowy.

UOKiK uznał, że to praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów - urząd wskazuje, że operator kablówki nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych. Umowa obejmuje również zawartość programową pakietu. Tymczasem Multimedia gwarantowała jedynie liczbę kanałów. Ze skarg konsumentów do UOKiK wynikało np., że kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym.

Oprócz nałożenia wspomnianej kary UOKiK zobowiązał Multimedia Polska do tzw. rekompensaty publicznej - byli abonenci, którzy w związku ze zmianami programowymi rozwiązali umowę i zapłacili kary (zwrócili operatorowi ulgę przyznaną za zawarcie umowy na czas określony), otrzymają zwrot pobranych kwot. Aktualni abonenci dotknięci zmianami programowymi zostaną poinformowani za pośrednictwem listów poleconych oraz strony internetowej operatora o przysługującym im prawie do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów, gdy operator jednostronnie zmienia ofertę programową.

Na koniec września 2015 r. z usług Multimedia Polska korzystało 818,5 tys. klientów. Przychody firmy w trakcie pierwszych 9 miesięcy ub.r. wyniosły 527 mln zł (tyle samo co w analogicznym okresie 2014 r.), z czego połowa (49,6 proc.) z usług telewizyjnych (pozostałe to internet i telefonia stacjonarna).

Czytaj więcej na temat: , , ,