M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cięcia kosztów w P&G nie obejmą wydatków reklamowych

( red. ) | 23 lutego 2016, 06:00

Gigant FMCG zapowiada dalsze cięcia kosztów - w ciągu najbliższych 5 lat ok. 10 mld dolarów.

Procter & Gamble zapowiada w ciągu najbliższych pięciu lat dodatkowe cięcia kosztów na poziomie 10 mld dolarów. Nowy CEO P&G David Taylor zapowiedział, że firma zatrudni więcej konsultantów i doradców zewnętrznych, ale cięcia nie obejmą kwartalnych wydatków na reklamę. Pierwsza fala cięć dotknie dystrybucji, marketingu i innych obszarów. Firma będzie koncentrować się na czterech najważniejszych dla siebie kategoriach: pielęgnacji tkanin, pielęgnacji niemowląt, pielęgnacji włosów i ciała. Dwa kluczowe rynki to dla P&G Stany Zjednoczone i Chiny. Na rynku chińskim P&G chce intensywnie rozwijać działalność e-commerce i zmieni pozycjonowania produktów na te ze średniej półki, a nie premium. P&G będzie również rozważało zatrudnienie zewnętrznych brand managerów i dyrektorów marek w ramach cięć kosztowych - w grę wchodzi 65 marek w 10 kluczowych kategoriach. 

(Warc)

Czytaj więcej na temat: ,