M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wlk. Brytania: telewizja wciąż cieszy się rekordowym zainteresowaniem reklamodawców

( red. ) | 24 lutego 2016, 06:00

Według agencji badawczej Thinkbox wydatki na reklamę telewizyjną w ubiegłym roku przekroczyły 5 mld funtów.

Jak poinformowała agencja badawcza Thinkbox, która monitoruje wysokość wydatków reklamowych w Wielkiej Brytanii, wydatki reklamodawców na działania promocyjne w ub.r. pobiły rekord i wyniosły ponad 5 mld funtów. Działania podsumowane przez agencję objęły również product placement i akcje sponsoringowe. Wydatki na reklamę w telewizji osiągnęły poziom, który oznacza 7,4-proc. wzrost w stosunku do roku 2014 r.
Taki wynik oznacza szósty rok wzrostu w sektorze. Wzrosty mają być również związane z napędzaniem koniunktury przez firmy internetowe. Firmy internetowe są drugim co do wielkości beneficjentem reklamy w danych Nielsena.
Firmy takie jak Google, Facebook i Netflix zainwestowały 60 proc. swojego budżetu marketingowego w telewizję w 2015 r. i osiągnęły z tego tytułu obroty ok. 500 mln funtów, co oznacza 14-proc. wzrost w stosunku do roku 2014.
Największym reklamodawcą w telewizji był Facebook, który w 2015 r. zainwestował 10,8 mln funtów. Na drugim miejscu znajduje się producent gier internetowych Machine Zone z wydatkami na poziomie 6,6 mln funtów, a na trzecim miejscu - Agents Mutual Ltd. z wydatkami 5,9 mln funtów. W ubiegłym roku zadebiutowało w telewizji 877 reklamodawców, w tym Facebook, który zaanektował 2,3 proc. całościowych wydatków reklamowych w telewizji.
Firmy motoryzacyjne znacznie zwiększyły wydatki reklamowe w ub.r. - o 18 proc., firmy finansowe - o 17 proc., a producenci FMCG - o 14 proc. Najczęściej oglądanym reklamodawcą był P&G z 30,5 mld odsłon, Unilever i Reckitt Benckiser - 20,3 mld odsłon. 

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,