Kraj

Celebryci mało ważni dla młodych konsumentów

Sytuacja zmienia się znacząco w grupie 36-55 lat.

Celebryci mało ważni dla młodych konsumentów
W rankingu 10 osób, które w największym stopniu wpływają na konsumentów z grupy wiekowej 15-25 lat, aż osiem to przedstawiciele świata online. Z kolei dla osób powyżej 35. roku życia świat influencerów online zdaje się nie istnieć – wynika z badania przeprowadzonego za pomocą narzędzia House Of Influence, stworzonego przez ARC Rynek i Opinia oraz Dentsu Aegis Network Polska.

O ile w ogólnym rankingu influencerów prym wiodą osoby wywodzące się z offline’u, o tyle w podziale na poszczególne kategorie wiekowe zasada ta przestaje mieć zastosowanie. Wyraźnie widać, że w najmłodszej grupie wiekowej (15-25 lat) znacznie większą wartość mają influencerzy online’owi, a spośród celebrytów liczą się ci, którzy są bezpośredni, a przez to prawdopodobnie wiarygodni.

W rankingu influencerów w grupie wiekowej 15-25 lat najlepiej wypadają: Red Lipstick Monster, Piotr Żyła i Mariusz Pudzianowski. Natomiast w grupie 36-55 lat pierwsza trójka to: Martyna Wojciechowska, Dorota Wellman i Grażyna Torbicka.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 2012 internautów w wieku 15-55 lat. Respondenci oceniali postacie ze świata offline (filmu, muzyki, sportu, rozrywki) oraz online (blogerzy, vlogerzy i twórcy contentu – z kategorii kulinarnej, moda/uroda, technologie i rozrywka). Każdy influencer był oceniany na obszarach znajomości, wizerunku emocjonalnego, wiarygodności i wpływu na respondenta, jak również dopasowania do kategorii produktowych.