Kraj

Alior Bank obsługuje już blisko 3 mln klientów

W ciągu minionego roku powiększył ich liczbę o 420 tys. - to m.in. efekt przejęcia Meritum Banku i rozwoju wspólnego przedsięwzięcia z T-Mobile.

Na koniec grudnia ub.r. Alior Bank obsługiwał 2,996 mln klientów, o 420 tys. więcej niż na koniec 2014 r. Ten wzrost to rezultat m.in. wchłonięcia przejętego Meritum Banku (wraz z którym Alior przejął 274 tys. jego klientów). Bazę klientów powiększa także rozwój wspólnego przedsięwzięcia telekomunikacyjno-finansowego we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym T-Mobile Polska.

Przedsięwzięcie to o nazwie T-Mobile Usługi Bankowe ruszyło w maju 2014 r. Alior przekształcił wtedy swój internetowy bank Alior Sync, który obsługiwał ówcześnie ok. 250 tys. klientów. W ciągu nieco ponad 1,5 roku partnerom udało się podwoić liczbę klientów: na koniec ub.r. z T-Mobile Usługi Bankowe korzystało 529 tys. klientów.
W ciągu tego 1,5 roku 27 tys. klientów T-Mobile skorzystało z oferty finansowania zakupu telefonów w Alior Banku.
W IV kwartale bank i telekom wystartowały z nową ofertą aktywizującą klientów (na bazie nowego ROR z cash backiem) wspartą intensywną kampanią ATL i internetową – tylko w ostatnim kwartale “telekomowy bank” pozyskał 19 tys. nowych klientów (w całym ub.r. 113 tys.).

Na II kwartał 2016 r. bank i telekom zapowiadają nową odsłonę wspólnej oferty bankowo-telekomunikacyjnej, w III kwartale br. zaprezentują zaś nową platformę mobilną i internetową.

Szykuje się więc bezpośrednie starcie tego typu ofert – przypomnijmy (patrz news w MMP24.pl z 5 lutego br.), że mBank i firma telekomunikacyjna Orange Polska, które prowadzą podobne wspólne przedsięwzięcie o nazwie Orange Finanse, zapowiedziały, że jeszcze w marcu br. zaprezentują nową odsłonę oferty bankowo-telekomunikacyjnej: w zamian za aktywne korzystanie z usług banku klienci Orange Polska będą mogli obniżyć wysokość swoich miesięcznych abonamentów telekomunikacyjnych.