Kraj

Tele2 w odpowiedzi na decyzje TP SA obniża ceny

Tele2 Polska, oddział szwedzkiej grupy telekomunikacyjnej Tele2 AB, od początku listopada br. obniża ceny połączeń międzymiastowych, międzynarodowych i na telefony...

Tele2 Polska, oddział szwedzkiej grupy telekomunikacyjnej Tele2 AB, od początku listopada br. obniża ceny połączeń międzymiastowych, międzynarodowych i na telefony komórkowe. Choć przedstawiciele Tele2 nie przyznają tego wprost, jest to reakcja na zapowiedzi obniżek cen Telekomunikacji Polskiej SA, największego na naszym rynku operatora stacjonarnego (pisaliśmy o tym w DS “MMP” 27 października), z którym Tele2 najintensywniej rywalizuje o klientów. “Nowe ceny połączeń międzymiastowych i międzynarodowych będą nawet o połowę niższe niż w planie standardowym TP SA, natomiast ceny połączeń z telefonami komórkowymi do 21 proc. tańsze. Najtańsze rozmowy międzymiastowe w Tele2 będą w niemal takiej samej cenie jak rozmowy lokalne w TP SA” – czytamy w oświadczeniu Tele2. Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska, dodaje: – Po obecnej obniżce koszt najtańszej, trzyminutowej rozmowy międzymiastowej w Tele2 jest już praktycznie taki sam jak cena jednego impulsu rozmowy lokalnej w planie standardowym TP SA. Jest to zapowiedź tego, jakie oszczędności będą mogli poczynić klienci, gdy TP SA wreszcie dopuści do pojawienia się konkurencji na rynku połączeń lokalnych. Ceny za połączenia międzymiastowe dla klientów indywidualnych Tele2 obniża od 17 proc. (w weekendy i święta w godz. 8.00-18.00) do 50 proc. (codziennie w godzinach nocnych: 22.00-8.00). Ceny rozmów klientów prywatnych na komórki w cenniku Tele2 stanieją od 3 proc. (dni robocze: 8.00-18.00) do 21 proc. (codziennie w godz. nocnych). Tele2 Polska od dłuższego czasu wykorzystuje elementy reklamy porównawczej w swojej komunikacji marketingowej, zestawiając oferowane przez siebie ceny z cenami połączeń w planie standardowym TP SA. Reklamy Tele2 przygotowuje agencja J. Walter Thompson, ich adaptacją w Polsce zajmuje się Testardo Red Cell, natomiast za planowanie i zakup odpowiada dom mediowy Starcom. (MB)